punktopstillinger i Word XP
Fra : Dennis Tolstrup Kris~

Dato : 11-08-03 14:04

Hej

Jeg ville gerne have to forskellige punktopstillinger i samme dokument som
følger:

1. Typografi #1
1.1. Typografi #2
2. Typografi #1
2.1. Typografi #2
osv.
A. Typografi #1
A.1. Typografi #2
B. Typografi #1
B.1. Typografi #2
osv.

Hvordan opnår jeg det, jeg kan godt lave de to puntopstillinger hvis der
skulle startes forfra i samme format (med tal), men hvis jeg markere den
anden del og opsætter den til flere niveauer med bogstaver, og markere
"start forfra" ændres det alligevel til hele dokumentet så det bliver

A. Typografi #1
A.1. Typografi #2
B. Typografi #1
B.1. Typografi #2
C. Typografi #1
C.1. Typografi #2
D. Typografi #1
D.1. Typografi #2

Håber der er hjælp at hente :)

Dennis

Fra : Dorthe

Dato : 11-08-03 14:44

"Dennis Tolstrup Kristensen" > Jeg ville gerne have to forskellige
punktopstillinger i samme dokument som
> følger:
>
> 1. Typografi #1
> 1.1. Typografi #2
> 2. Typografi #1
> 2.1. Typografi #2
> osv.
> A. Typografi #1
> A.1. Typografi #2
> B. Typografi #1
> B.1. Typografi #2
> osv.

Er det opstillingstypografier, du har lavet? (Jeg ved dog ikke, om det gør
den store forskel - kun lyder "opstillingtypografi" som vældig godt egnet
til opstillinger.)
Begge typografier skal så laves ens - rent bortset fra måden at nummerere
på. Er det mon det du har gjort?

> 1. Typografi #1
> 1.1. Typografi #1
> 2. Typografi #1
> 2.1. Typografi #1
> osv.
> A. Typografi #2
> A.1. Typografi #2
> B. Typografi #2
> B.1. Typografi #2
> osv.

Jeg ville jo lave dem, så den første type opstilling er typografi 1 og den
anden er typografi 2. At underniveauer indgår betyder jo ikke, at du skal
have en ny typografi - underniveauer skal være indbygget i de to typografier
hver for sig.

Håber det giver mening - ellers spørger du bare igen.
Mvh
Dorthe

Fra : Else Holm

Dato : 11-08-03 14:45

"Dennis Tolstrup Kristensen" <dennis_tolstrup@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:3f379447$0$21598$edfadb0f@dread11.news.tele.dk
> Hej
>
> Jeg ville gerne have to forskellige punktopstillinger i samme
> dokument som følger:

<klip>

> Håber der er hjælp at hente :)
>
> Dennis

Jeg tror, det ville nok være en fordel at spørge dl.edb.tekst-ms-word.
Det er der alle de kloge Word-folk slår sig løs!

--
Else

Fra : pre

Dato : 11-08-03 16:28

Prøv lige at "lege" lidt med sagen. Skriv på et blankt ark:
=rand()
og tryk Enter. Du får nogle afsnit med nogle sætninger. Tryk F4 et par
gange for at få flere.
Marker nu de tre første afsnit og brug Format/Punktopstillinger til at
vælge. Bemærk lige de tre klikmuligheder: Start forfra, fortsæt og Tilpas.
Endelig Reset som nødløsning.

Prøv lidt forskelligt. Prøv at fjerne numrene helt fra et par afsnit. Prøv
at sætte nye.
Prøv endelig at skifte et tal til at være 1 og bemærk hvordan Word følger
med.

Meningen er selvfølgelig at du skal være fortrolig med hvordan systemet
virker. Så får du dobbelt udbytte af Dorthes vejledning. Hvis du sender en
e-mail til sendtome@bredalsparken.dk - og skriver Numre som emne, så får du
en artikel, en oversigt over Words nummersystem.
pre