"pakning" af webside og filer......
Fra : Hansen

Dato : 13-08-03 08:10

Hej ng

Jeg har en webside som anvendes offline udelukkende med links til en
frygtelig masse datablade og manualer og programstumper.
Mit problem er at jeg rigtig gerne vil have alle disse filer pakket sammen i
en fil (bin eller andet) som indeholder filerne, men hvorfra man stadig kan
åbne databladene m.v. fra den pågældende html side.

Kan det mon lade sig gøre? Årsagen er at jeg gerne vil låse det hele så
ingen kan åbne websiden eller andet af det og redigere i det.

Har postet det i dk.edb.internet.webdesign.frontpage samt
dk.edb.programmering da jeg ikke aner hvor det hører til.

Hilsen

Poul

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 13-08-03 08:17

Hansen skrev:

> [...]
>en fil (bin eller andet) som indeholder filerne, men hvorfra man stadig kan
>åbne databladene m.v. fra den pågældende html side.

Den funktionalitet kan du opnå ved at pakke det hele med WinRAR
eller WinZip og så lægge kodeord på filen.

--
Bertel

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 13-08-03 08:25

Bertel Lund Hansen wrote :

> Den funktionalitet kan du opnå ved at pakke det hele med WinRAR
> eller WinZip og så lægge kodeord på filen.

Som jeg forstår problemet (jeg synes det er lidt uklart) ønskes der en
metode til at bevare "web-funktionaliteten" af siderne - men samtidig at
alle de enkelte sider ligger i én samlet fil.

ASP.Net indeholder mulighed for at compile funktionaliteten af et website
ned i én dll-fil, sitet kommer dermed til at indeholde én (ASP.Net)-fil
og en dll-fil der indeholder al funktionalitet og evt alle data. Jeg
kunne forestille mig at fx JSP tilbyder noget af det samme. Jeg kunne
_også_ forestille mig at det var et hestearbejde at lave det på den måde
- specielt hvis data fra de enkelte manualer [1] også skal lægges i dll-
filen.

[1] Det er lidt uklart for mig om disse også ligger lokalt eller
om de hentes fra den store verden

--
Jesper Stocholm - http://stocholm.dk
The Web submission form is the preferred procedure. However, if you don't

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 13-08-03 09:12

Jesper Stocholm skrev:

>Som jeg forstår problemet (jeg synes det er lidt uklart) ønskes der en
>metode til at bevare "web-funktionaliteten" af siderne - men samtidig at
>alle de enkelte sider ligger i én samlet fil.

Jeg synes også at et var uklart. Men faktisk kan jeg benytte en
RAR-pakket fil direkte ved at dobbeltklikke i WinRAR's
filoversigt. WinRAR sørger selv for at undersider bliver pakket
ud når det er nødvendigt.

--
Bertel

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 13-08-03 09:17

Bertel Lund Hansen wrote :

> Jeg synes også at et var uklart. Men faktisk kan jeg benytte en
> RAR-pakket fil direkte ved at dobbeltklikke i WinRAR's
> filoversigt. WinRAR sørger selv for at undersider bliver pakket
> ud når det er nødvendigt.

smart :) Jeg bruger selv WinRar, men dog uden dog tilnærmelsesvist at
udnytte alle muligheder fuldt ud. Grunden til at mit svar var som det
var, er at jeg så det som et ønske at kunne fx bruge siderne via en
(lokal) webserver og så tilgå siderne som http://localhost/mylinks . I
dette tilfælde kan jeg ikke forestille mig at det er muligt at bruge
WinRARs muligheder - men der er jo også en vis charme i at gøre det så
simpelt som muligt ved blot at 2x-klikke på rar-filen og åbne filene
direkte derfra.

Der er ingen grund til at gå over åen efter vand, men selve turen i det
kønne landskab kan jo være grund nok i sig selv.

--
Jesper Stocholm - www.stocholm.dk

.... der gerne vil gøre usenet til et trygt sted at være.

Fra : Hansen

Dato : 13-08-03 13:55

Hej

I har helt ret i at det måske var lidt uklart formuleret. Sorry.

Det er alle offline filer der ligger på en hd eller en cd. Ved hjælp af en
html side kan jeg så åbne forskellige manualer mv.

Da jeg ikke ønsker at der er nogen der kan redigere i html siderne eller se
manualerne direkte (som primært er i pdf) kunne jeg tænke mig at de var
placeret i bare en eller flere filer der var låst med password for
redigering.

Man må gerne kunne åbne pdf'erne i en acrobat reader og selv kunne gemme dem
på sin hd. Det er ligemeget.

Tror I har fat i noget af det rigtige. Jeg vil prøve om winrar kan det.

Hilsen

Poul

Fra : Interkriller

Dato : 19-08-03 19:42

"Hansen" skrev d. 13-08-03 13:55 dette indlæg :
> [...]
gemme dem
> på sin hd. Det er ligemeget.
>
> Tror I har fat i noget af det rigtige. Jeg vil prøve om winrar kan

Hey Poul, jeg ved ikke om du har fundet en måde, men.........

Der er et program tilgængeligt på http://www.atrise.com/htmlock/ som du
kan købe for 20$ og som skjuler din html kodning...

held og lykke

http://www.kandu.dk/

Fra : Morten Wulff

Dato : 13-08-03 23:01

On Wed, 13 Aug 2003 09:09:50 +0200, Hansen <pehansenFJERN@stofanet.dk>
wrote:
> [...]
> kan
> åbne databladene m.v. fra den pågældende html side.

Den opgave burde kunne løses med Webcompiler:

http://www.rey.ee/webcompiler/

Jeg har set et par varekataloger distribueret på cd på den måde (alle html
filer, billeder m.m. pakkes i en .exe fil, der er inkluderet browser (IE-
ting) og søge-funktionalitet).

Du skal dog være opmærksom på at der findes software der kan pakkes
webcompilers filer ud igen:

http://www.etextwizard.com/english/unwc/download.html

(Det kan webcompiler svjv ikke...)

hth,

Morten Wulff

--
Self Injury Information and Support: www.psyke.org

"Let's say the docs present a simplified view of reality..." Larry Wall