Powerbook G4 til fjernsyn
Fra : Rasmus Storm

Dato : 05-04-01 07:47

Hvad skal jeg bruge af kabler, for at kunne se dvd på mit fjernsyn, fra
min powerbook G4? Fjernsynet er et old-gammelt B&O. Kommer lyden
automatisk med, når man tilslutter powerbook'en?

Rasmus

Fra : Ben Knudsen /NNFBEN

Dato : 05-04-01 08:39

rasmus@mac.com,Ny-Internet writes:
>Hvad skal jeg bruge af kabler, for at kunne se dvd på mit fjernsyn, fra
>min powerbook G4? Fjernsynet er et old-gammelt B&O. Kommer lyden
>automatisk med, når man tilslutter powerbook'en

Hvis ikke dit B&O har et SCART-stik, er du på røven. Men det har selv
temmelige gamle B&O-fjernsyn, og så går det nok....

Nu skal du have s-vhs stikket & lyd forbundet til scart-indgangen, hvilket
du kan gøre med flere forskellige kabel-konbinationer. Frem for at jeg
kaster mig ud i diffuse beskrivelser af stik med mere, er det nok lettest
at du tager Powerbook'en under armen og går ned til din lokale
radioforhandler (husk det lille konverter-kabel til s-vhs udgangen).
Afhængig af hvor ond han er, kommer du nok af med 100-200 kroner.

Husk at sige, at du skal have lyden med ind i scart (den henter du fra
mac'ens lydudgang)

Mvh Ben

Fra : Rasmus Storm

Dato : 05-04-01 20:41

Ben Knudsen /NNFBEN <ben@net.dialog.dk> wrote:

> [...]
> Afhængig af hvor ond han er, kommer du nok af med 100-200 kroner.
>
> Husk at sige, at du skal have lyden med ind i scart (den henter du fra

Tak for det! Det vil jeg prøve

Rasmus

Fra : Henrik Münster

Dato : 05-04-01 22:17

Desværre har de et specielt rundt SCART-stik, der kræver et
specialkabel til en formue. Det kostede vist kr. 300,- dengang i
firserne. Kablet kan sikkert slet ikke skaffes mere. Jeg vil dog ikke
udelukke, at jeg har et liggende et sted. Men regn nu ikke for sikkert
med det. Almindelige SCART-kabler var nu også temmeligt dyre indtil for
få år siden. De kostede et par hundrede kroner, men pludseligt begyndte
supermarkederne at sælge dem til kr. 30,- eller sådan noget.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Rasmus Storm

Dato : 06-04-01 19:32

Nu har jeg fået købt kabler/stik. 277,50 kostede de og jeg behøvede ikke
noget specielt scartstik! Jeg har nu et andet problem. Hvis jeg har
slået skærmdublering til og powerboken er tændt, vil den ikke starte
dvd-playeren. Noget med at den ikke understøtter opløsningen (på
powerbooken tror jeg, som får et mærkeligt lille billede). Hvis jeg
lukker skærmen ned til den går på vågeblus, kan jeg godt vække den igen
og få billedet frem på skærmen på fjernsynet, men den går på vågeblus
igen næsten med det samme igen. Hvis jeg er meget hurtig på musen kan
jeg nå at starte dvd-playeren, så den virker i hvert fald på den måde.
Men hvordan holder jeg powerbook'en igang med skærmen nede og fjernsynet
slået til??

Rasmus

Fra : Rasmus Storm

Dato : 07-04-01 08:01

Fandt selv løsningen Jeg skulle bare sætte strømforsyningen til!!

Rasmus

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 07-04-01 16:51

Rasmus Storm <rasmus@mac.com> wrote:

> Hvad skal jeg bruge af kabler, for at kunne se dvd på mit fjernsyn, fra
> min powerbook G4? Fjernsynet er et old-gammelt B&O. Kommer lyden
> automatisk med, når man tilslutter powerbook'en?

hvis TV'et har S-VHS indgang og phonostik til lyden. skal du bruge et
S-VHS kabel og et stereo minjack/2*phonostik.

Hvis det ikke har S-VHS, men kun har scart skal du have en s-VHS/scart
konverter + ovennævnte. Spørg din radio eller endnu bedre din
elektronik-forhandler.

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

Hjælp! Jeg _er_ boligløs i København fra 1 april