/ Forside / Karriere / Erhverv / Jura / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Jura
#NavnPoint
RyeJensen 11840
Nordsted1 11095
dova 10393
refi 7375
ans 6906
BjarneD 5596
Oldboston 4933
Paulus1 3538
themis 2862
10  jakjoe 2566
Telefonregning
Fra : Tommy Hansen


Dato : 12-08-03 02:28

Hej
En veninde har fået en regning fra Sonofon, hvor hun angiveligt skulle have
ringet til hendes telefonsvare ca 180 gange på en måned: Flere opkald skulle
være foretaget med få sekunders mellemrum og nogle op til 22 minutter.
Hun har et tale max på 900 kr. dette er hævet til 1500 kr. uden hendes
viden.
Hvem skal løfte bevisbyrden i denne sag, umiddelbart er det påstand mod
påstand ?

Vh
Tommy



 
 
David T. Metz (12-08-2003)
Kommentar
Fra : David T. Metz


Dato : 12-08-03 10:20

Tommy Hansen skriblede:
> Hej
> En veninde har fået en regning fra Sonofon, hvor hun angiveligt
> skulle have ringet til hendes telefonsvare ca 180 gange på en måned:
> Flere opkald skulle være foretaget med få sekunders mellemrum og
> nogle op til 22 minutter.

Mit svar er desværre OT - men har hun overvejet om det kan skyldes at der
ved en fejl er trykket på tasterne, fx fordi telefonen roder rundt i en
taske uden tastaturlås?

Hvis hun har aftalt et max. på 900 og det ensidigt er hævet så er det et
aftalebrud. Hun bør alene af den grund stille sig op i køen af klagere hos
det nye teleklageankenævn.

David


--
Fix Outlook Express så det citerer ordentligt:
http://flash.to/oe-quotefix/
Fix lange links og signaturadskiller:
http://support.microsoft.com/?kbid=331923


Klaus Ellegaard (12-08-2003)
Kommentar
Fra : Klaus Ellegaard


Dato : 12-08-03 10:49

"David T. Metz" <dtm.ioa@cbs.dk> writes:

>Hvis hun har aftalt et max. på 900 og det ensidigt er hævet så er det et
>aftalebrud. Hun bør alene af den grund stille sig op i køen af klagere hos
>det nye teleklageankenævn.

Det er et ANKEnævn. Uden en afgørelse mellem kunden og teleselskabet,
er der ikke noget at anke. Så det er et dårligt råd.

Mvh.
   Klaus.

Per Christoffersen (12-08-2003)
Kommentar
Fra : Per Christoffersen


Dato : 12-08-03 11:14


"Klaus Ellegaard" <klausellegaard@msn.com> wrote in message
news:bhad6e$sg$1@katie.ellegaard.dk...
> "David T. Metz" <dtm.ioa@cbs.dk> writes:
>
> >Hvis hun har aftalt et max. på 900 og det ensidigt er hævet så er det et
> >aftalebrud. Hun bør alene af den grund stille sig op i køen af klagere
hos
> >det nye teleklageankenævn.
>
> Det er et ANKEnævn. Uden en afgørelse mellem kunden og teleselskabet,
> er der ikke noget at anke. Så det er et dårligt råd.

Hvad forstår du ved en afgørelse?

Der er da mindst to konkrete punkter (afgørelser?) at klage over:
Den opkrævede teleydelse (antallet af opkald + minutter)
Hævning af max uden kundens godkendelse

Begge dele er områder der så vidt jeg kan se falder under
teleklageankenævnets område.

(citat fra fi.dk:
Teleankenævnet behandler alle civilretlige klager mellem slutbrugere og
teleudbydere vedr.
Telefonabonnementer
Registrering og debitering af indholdstjenester
Internetabonnementer)

Hvis du mener, at der først skal klages direkte til teleselskabet, inden der
kan blive tale om en afgørelse, så er det vel den naturlige vej at gå.
Oplysninger om hvorvidt dette er sket ligger vi så ikke inde med ud fra det
oplyste.

/Per



David T. Metz (12-08-2003)
Kommentar
Fra : David T. Metz


Dato : 12-08-03 11:17

Klaus Ellegaard skriblede:
> "David T. Metz" <dtm.ioa@cbs.dk> writes:
>
>> Hvis hun har aftalt et max. på 900 og det ensidigt er hævet så er
>> det et aftalebrud. Hun bør alene af den grund stille sig op i køen
>> af klagere hos det nye teleklageankenævn.
>
> Det er et ANKEnævn. Uden en afgørelse mellem kunden og teleselskabet,
> er der ikke noget at anke. Så det er et dårligt råd.

Ja, det er klart. Først klager hun til teleselskabet - derefter (evt.) til
teleankenævnet, som de retteligt hedder. I praksis behandler de "klager":
http://www.fbr.dk/det_mener_vi/pm/alle/pm029/

Nævnets egen hjemmeside er meget lidt informativ:
www.teleanke.dk

David

--
Fix Outlook Express så det citerer ordentligt:
http://flash.to/oe-quotefix/
Fix lange links og signaturadskiller:
http://support.microsoft.com/?kbid=331923


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408885
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste