tynde formularfelter
Fra : Gacer Spif

Dato : 05-04-01 07:43

Hejsa
Hvordan laver man flotte tynde formularfelter, som ses her
http://www.voresboern.dk/siab.jsp?o_id=5742
Jeg har prøvet at gemme sourcen og åbne den i dreamweaver, men når jeg ser
filen igen i IE5.5 er det bare ganske almindelige felter...
Kan det laves med html?
/sg

Fra : Andreas Clausen

Dato : 05-04-01 07:58

> [...]
> Jeg har prøvet at gemme sourcen og åbne den i dreamweaver, men når jeg ser
> filen igen i IE5.5 er det bare ganske almindelige felter...

Det laves med CSS (se style i input koden).
Kunne se f.eks. sådan ud:
<form name="test">
<input type="textarea" name="noget" value="noget" style="border: 1px;
border-style: solid; border-color: #000000;">
</form>

Derudover kan der pøses et hav af kommandoer ind i style="'kode'", men så
skal man nok kende
lidt mere til CSS

--
Venlig Hilsen

Andreas Clausen
http://website.gjk.dk/snagg

Fra : Mads United

Dato : 05-04-01 10:02

jeg vil klart anbefale noget i denne stil :

input, button, textarea {
background-color : #ddeeff;
border-color : black;
border-left-width : 1px;
border-right-width : 1px;
border-top-width : 1px;
border-bottom-width : 1px;
font-family : Verdana, Geneva, Arial, Helvetica, sans-serif;
font-size : 8pt;
text-align : center;
}

i dit stylesheet