U2 live in Dublin
Fra : Ukendt

Dato : 12-08-03 20:36

Hej

For snart længe siden transmitterede P3's Rullende Rock-Redaktion (suk,
hvor er den nu?!?) fra en U2 koncert i Dublin. Jeg vil tro det var i
1990? Ihvertfald var det nok i forbindelse med Rattle & Hum.

Min kopi på bånd er desværre forsvundt (!), så mon koncerten nogensinde
er udgivet på cd eller noget?

mvh Peter

Fra : Kasper Møller

Dato : 13-08-03 07:09

"Peter Christensen" <peterc(at)post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> 1990? Ihvertfald var det nok i forbindelse med Rattle & Hum.
>
> Min kopi på bånd er desværre forsvundt (!), så mon koncerten nogensinde

Det skulle vel ikke være den der nytårskoncert der blev spillet 31/12 1989?
Jeg har set flere steder på nettet at der er folk der har den, som bytter
til andre bootlegs. Du skal nok ikke være bange for at bruge diverse tys tys
programmer til at lede efter sangene, U2 har faktisk blåstemplet kopiering
af deres koncerter (på nær de officielle udgivelser naturligvis).
"It is well-known that Bono as well as Adam and Paul McGuinness have more
than once said in public that they do not have a problem with the swapping
of recordings of U2 concerts as long as it is free and not businesslike and
nobody makes money with it -- thereby implying that the trading of bootlegs
is perfectly legal." http://home.sandiego.edu/~odonnell/legalities.htm
Det burde alle bands gøre; når en koncert er spillet, hvorfor så ikke lade
alle fans nyde godt af den? Der er jo også en masse gratis reklame i det
Nå, men du kan i hvert fald finde folk som har den ved at søge på google
eller kigge i U2-nyhedsgrupperne.

Fra : Ukendt

Dato : 13-08-03 11:08

"Kasper Møller" <kbmpost[nospamforme]@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
det
> Nå, men du kan i hvert fald finde folk som har den ved at søge på

Tak for dit svar! Jeg vil prøve at finde koncerten, for det er netop
nytårskoncerten, jeg tænker på :)

mvh Peter

Fra : Søren

Dato : 13-08-03 16:01

Hej Peter,

Du kan finde næsten alle U2 bootlegs på nedenstående side, også den du
søger, dog kan det være svært at komme ind på FTP'en, medmindre du har
noget, de ikke har og vil dele det, så kan du få en midlertidig konto. Og så
det er iøvrigt lovligt, som Kasper skriver i et tidligere indlæg.

http://u2bloodredsky.com/

Mvh.
Søren

Fra : Ukendt

Dato : 13-08-03 19:17

Hej!

Tak for svaret! Det er jo en kanon side! Jeg kan se, de skriver noget om
to ftp inkl usernames og passwords, så det prøver jeg lige! Håber det
virker :)

-Peter

Fra : Nic

Dato : 14-08-03 11:38

> Tak for svaret! Det er jo en kanon side! Jeg kan se, de skriver noget om
> to ftp inkl usernames og passwords, så det prøver jeg lige! Håber det
> virker :)

Det gør det. Du skal bare være tålmodig. Den er meget populær...

Men der er MEGET derinde...