drinksopskrifter
Fra : Claus & Gitte

Dato : 12-08-03 19:24

Er der nogle der kender nogle gode sider med drinksopskrifter på dansk

Fra : Katja

Dato : 12-08-03 21:00

"Claus & Gitte" <xxx@lerbech.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogle der kender nogle gode sider med drinksopskrifter på dansk

Prøv at kikke på www.dinfest.dk og vælg "mad og drikke".

Rare hilsner
Katja

Fra : Bo Warming

Dato : 14-08-03 18:16

"Katja" <Hyggedyret@paradis.dk> wrote in message

> Prøv at kikke på www.dinfest.dk og vælg "mad og drikke".
>
> Rare hilsner
> Katja

Findes der ikke - fx på engelsk - en site hvor man kan sige

1. Jeg ønskere at bruge de råstoffer (og så nævner man hvad vodka og andet
man har i huset eller er parat til at købe).
2. Jeg ønsker longdrink, aparitif eller andet.
3. Og så får man blandingsforslag?

Den nævnte dinfest-site synes glad for reklame og ikke brugervenlighed

Fra : Bo Warming

Dato : 14-08-03 18:33

> 1. Jeg ønskere at bruge de råstoffer (og så nævner man hvad vodka og andet
> man har i huset eller er parat til at købe).
> 2. Jeg ønsker longdrink, aparitif eller andet.
> 3. Og så får man blandingsforslag?

Ideelt ville være hvis der også stod blandingens pris pr liter

Jeg ser sport i at finde smags-interessante mix, der er billige , og er ret
stolt af følgende

Citronsodavand 95%
Discount vermouth, brun 4%
Fernet Branca bitter 1%
og is

Jeg er meget interesseret i at kende en eller flere site(s) med GENERELLE
BARTENDER REGLER

Jeg tror de fleste klassiske cocktails har 1. noget der er stærkt i alkohol
og 2.noget der er stærkt i smag
Og man blander ikke to spirituosa eller to komplicerede fine smagsblandinger
fx en likør med en sød frugtsodavand.
Men begge kan blandes hver for sig med vodka .

En stor kunst som visse bartendere mestrer er at finde smarte oplysende
navne til drinks - her er det nok sværere at sætte ord på intuition

Fra : Mureren

Dato : 16-08-03 22:28

> Jeg er meget interesseret i at kende en eller flere site(s) med GENERELLE
> BARTENDER REGLER

www.webtender.com

Mureren

Fra : Kasper Damkjær

Dato : 13-08-03 08:00

"Claus & Gitte" <xxx@lerbech.dk> wrote in news:3f393081$0$21613
$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> Er der nogle der kender nogle gode sider med drinksopskrifter på dansk

http://www.cocktailguiden.dk/

Ovenstående skulle holde dig beskæftiget til du ikke længere kan stå op :)

--
Kasper Damkjær
http://damkjaer.net/

Fra : Jørgen Hess

Dato : 14-08-03 21:51

"Claus & Gitte" <xxx@lerbech.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogle der kender nogle gode sider med drinksopskrifter på
dansk

Eller http://www.drinkskortet.dk/

mvh
Jørgen