Blommesaft, der gærer
Fra : Sebastian Adorján Dy~

Dato : 12-08-03 17:47

Hejsa

Vi har en flaske stærk og sød blommesaft (hjemmekogt saft), der er
begyndt at gære, hvilket resulterede i et "svup", da proppen blev taget
af i går, og i dag smuttede den selv op af flasken med et "plop".

Hvis ikke det smager af eddike, så kan det vel godt drikkes, eller?

/Sebastian

DK-8220 Brabrand - +45 86 25 10 50

Fra : Inger Pedersen

Dato : 12-08-03 18:49

"Sebastian Adorján Dyhr" <sadyhr@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> af i går, og i dag smuttede den selv op af flasken med et "plop".
>
> Hvis ikke det smager af eddike, så kan det vel godt drikkes, eller?

Lige som med hyldeblomst-saften i en tidligere tråd:
Jo, så længe det smager godt, kan I godt drikke det (alkoholprocent ukendt).

Hilsen Inger

Fra : Ukendt

Dato : 12-08-03 18:53

> Hvis ikke det smager af eddike, så kan det vel godt drikkes, eller?

Dengang jeg gik i 10. klasse på folkeskolen lavde vi alkohol i fysik. Dvs.
vand+sukker+lidt gær der stod en uge e.l. Da vi kun var 16 år kunne vi
selvfølige ikke lade være at smage den u-destillert alkohol.. Smage ok..
btw.

Men man fik ondt i maven et par timer efter. Om det er det samme med det
blomstervand ved jeg ikke. Tror næppe der kan ske noget ved at tage en lille
tår.

"What does not destroy me makes me stronger." - Friedrich Wilhelm Nietzsche

--
peet_dk was here
Website: www.peet.dk