Indstilling af nærlys
Fra : J W Nielsen

Dato : 12-08-03 13:06

Hej !
Hvordan tjekker jeg nemmest at MC'ens nærlys er indstillet korrekt ?

Mvh
Jørgen

Fra : Dak

Dato : 12-08-03 13:20

"J W Nielsen" <jwn@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Hej !
> Hvordan tjekker jeg nemmest at MC'ens nærlys er indstillet korrekt ?

Det er at tage og stille cyklen på et plan sted ved siden af en væg. tænde
lyset og marker med en blyant hvor lysets øvre linje er. Skub så cyklen 1
meter bagud og mål igen. Der skal mindst være 1 cm imellem linjerne for at
lyset er lovlig. og den 2 linje skal selvfølgelig være UNDER den 1 linje du
laver.

Dak
Suzuki GS500Ev

Fra : J W Nielsen

Dato : 12-08-03 13:36

> [...]
> lyset er lovlig. og den 2 linje skal selvfølgelig være UNDER den 1 linje

Dak skal du.... Hmmm, jeg mener tak skal du ha' - det prøver jeg lige

Mvh
Jørgen

Fra : Richard

Dato : 12-08-03 16:46

J W Nielsen wrote:

> Dak skal du.... Hmmm, jeg mener tak skal du ha' - det prøver jeg lige

Husk at sidde på cyklen/læsse den som normalt, når du gør det, så du
også kan se noget, når du kører Til syn sidder man i det mindst på
cyklen, når de kontrollerer lyset.

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
DFM-side: www.dkfritidmotorcykel.dk/richard_pade

Fra : Flemming Nyboe

Dato : 12-08-03 16:55

"Dak" <dak_n@FJERNhotmail.com> wrote in message

> [...]
> lyset er lovlig. og den 2 linje skal selvfølgelig være UNDER den 1 linje

Princippet er godt nok, men vær opmærksom på at cyklen kan have en lidt
anden vinkel når du sidder på den, og _især_ hvis der sidder nogen bagpå.
Hvis du vil være helt sikker på at dit nærlys ikke lyser for højt skulle du
måske alliere dig med en bagsæde-statist og en blyant-fører, og så lave den
foreslåede test imens du selv sidder på førersædet (det ændrer nok ikke
resultatet væsentligt at du har fødderne nede).

--
VH
Flemming Nyboe

Fra : Dak

Dato : 12-08-03 22:04

> [...]
> foreslåede test imens du selv sidder på førersædet (det ændrer nok ikke
> resultatet væsentligt at du har fødderne nede).

Okay men nu sagde han den nemmeste måde og at anskaffe sig 2 buddies er ikke
ligefrem den letteste og sikkert hellere ikke den billigste. De skal vel
mindst have en øl for besværet.

Dak
Suzuki GS500Ev

Fra : Kim Persson

Dato : 12-08-03 13:35

"J W Nielsen" <jwn@tdcadsl.dk> wrote in message
> Hej !
> Hvordan tjekker jeg nemmest at MC'ens nærlys er indstillet korrekt ?
>
> Mvh
> Jørgen
stiller dig foran en mur/port/væg mm. og sætter en streg hvor den øverste
kant af lyset rammer.
bakker mc'en en meter- og så skal lyset været faldet minimum en cm under
stregen
mvh Kim