Dæk
Fra : Tue

Dato : 12-08-03 11:52

Jeg har en GS500E, der før havde 130/70-17 bagdæk på. Da jeg skulle have nyt
bagdæk på fik den 130/80-17 på i stedet pga. restordre. Hvad er ideen med at
lave en dæk med højre dækprofil der samtidig er dyrere? Hvad mht.
køreegenskaber?

--

mvh. Tue

Fra : Richard

Dato : 12-08-03 16:49

Tue wrote:

> [...]
> bagdæk på fik den 130/80-17 på i stedet pga. restordre. Hvad er ideen med at
> lave en dæk med højre dækprofil der samtidig er dyrere? Hvad mht.

Der er jo mere gummi i et dæk med højere profil, ikk'

Dækket har givetvis en anden - sandsynligvis rundere - profil og det
større volumen giver mere støddæmpning i dækket selv. Hvad det betyder
for din cykel?

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
DFM-side: www.dkfritidmotorcykel.dk/richard_pade

Fra : Armand

Dato : 12-08-03 23:20

Tue <Mail_me@SPAMstofanet.dk> skrev i en
> [...]
at
> lave en dæk med højre dækprofil der samtidig er dyrere?

Dyrere end hvad?

Mon ikke at merprisen skyldes et andet fabrikat, eller en anden dæk-"model",
eller hastigheds-rating ? :-/

--
Armand.

Fra : Rasmus Neckelmann

Dato : 13-08-03 11:54

Tue wrote:
> [...]
> have nyt bagdæk på fik den 130/80-17 på i stedet pga. restordre. Hvad
> er ideen med at lave en dæk med højre dækprofil der samtidig er

Jeg fik også sat bagdæk m. højere profil på min SZR, da det også var
restordre og drabeligt billigt... Ang. køreegenskaberne, så bemærkede jeg
ikke det helt vilde - der var stadigvæk følelsen af "nye dæk" og den kom til
at køre en del bedre i svingene end før. Lige da der var kommet nye dæk på
(fik skiftet fordæk ved samme lejlighed, dog i original profil), havde jeg
godt nok på fornemmelse af "at min røv var kommet længere i vejret" og jeg
sad stejlere - men jeg tror nu nok at det bare var indbilning :)
Forresten skal du være opmærksom på om der overhovedet er plads til den
højere profil - efter cirka 500 km, opdagede jeg at der var kommet en fin
rille på bagdækket der hvor det havde gnidet ganske lidt mod noget stel...
:D -- det ser sgu lidt dumt ud.

--
mvh Rasmus Neckelmann

Fra : Jes Vestervang

Dato : 14-08-03 17:32

Rasmus Neckelmann wrote:
> Jeg fik også sat bagdæk m. højere profil på min SZR, da det også var
> restordre og drabeligt billigt... Ang. køreegenskaberne, så bemærkede
> jeg ikke det helt vilde - der var stadigvæk følelsen af "nye dæk"...

*lol* Dit gamle bagdæk var jo også mere firkantet end et bildæk

> [...]
> den højere profil - efter cirka 500 km, opdagede jeg at der var
> kommet en fin rille på bagdækket der hvor det havde gnidet ganske

Mnjaeh, det var vist link-'trekanten' den gned mod. Gad vide hvordan fedtet
indeni har haft det med det... Hmm...
--
mvh Jes Vestervang

Fra : Rasmus Neckelmann

Dato : 15-08-03 20:50

Jes Vestervang wrote:

> *lol* Dit gamle bagdæk var jo også mere firkantet end et bildæk

Blah, skal lige gøre opmærksom på at det ikk er mig der kørte det firkantet!
:P

> Mnjaeh, det var vist link-'trekanten' den gned mod. Gad vide hvordan
> fedtet indeni har haft det med det... Hmm...

Det kan du jo passende gå ud og undersøge... kom friskt

--
mvh Rasmus Neckelmann