Ondt i nakken som passager?!?
Fra : Loonie

Dato : 11-08-03 23:07

Hej!

Min frille får ondt i nakken når vi er ude at køre. Særligt på motorvej.

Det er mest i den modsatta side som hun kigger. Fx når hun læner hovedet op
ad min højre side, gør det ondt i venstre side.

Har I nogle forslag til fornuftig siddestilling? Eller tips/tricks til
bagsædepassageren?

Bedste hilsener
Loonie

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 12-08-03 03:29

"Loonie" <NONOloonie@surfmail.dk> wrote in message
> [...]
> ad min højre side, gør det ondt i venstre side.
>
> Har I nogle forslag til fornuftig siddestilling? Eller tips/tricks til

Ikke andet end lidt nakkeøvelser og strække godt igennem efter en køretur -
det går væk efterhånden som I får kørt, og hendes nakkemuskler bliver
'banket' i form. Og så ellers skifte 'kikkeside' en gang imellem, måske
sidde lidt i læ af dig og slappe af i nakken, mens hun kikker på din
garanteret nydelige bagside på hjelmen.

Venlig hilsen

Aragorn_DK

www.bmwmc.dk
www.furnituretiger.dk

Fra : Kristoffer Lippert

Dato : 12-08-03 11:17

"Aragorn Elessar" <aragorn@NOSPAMwelles.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
måske
> sidde lidt i læ af dig og slappe af i nakken, mens hun kikker på din

Jeg har også erfaret at afstanden fra din til hendes hjelm, har meget at
sige for hvordan turbulenserne påvirker jer. - Så prøv evt. at
eksperimentere lidt med at hun læner sig lidt bagud eller retter sig lidt
op. Du kan også flytte dig lidt, det kræver somregel lidt eksperimenteren.

Mvh
/Kristoffer

Fra : Loonie

Dato : 12-08-03 12:09

Tak for kommentar/forslag, vi må trille en tur og forsøge at finde en metode
som passer til frillen!

Vi skal til Kbh. fra Odense på fredag, så det ville være at fortrække at hun
kan klare at sidde længere end 15 minutter ad gangen. Det vil være lidt
rigelig mange kaffepauser ( :

Bedste hilsener
Loonie

Fra : Jacob Larsen

Dato : 12-08-03 15:24

Loonie wrote:
> [...]
>
> Vi skal til Kbh. fra Odense på fredag, så det ville være at fortrække
> at hun kan klare at sidde længere end 15 minutter ad gangen. Det vil

Hvor hurtigt kører du? Jeg synes ikke fartvinden generelt er træls før man
kører 150-160 bagpå (fazer 600, fører/passager ca. samme højde). Det
afhænger selvf. også af udformningen af mc'en.

Måske kan det være en idé med en anden hjelm. En dårlig pasform kan gøre det
ret hårdt at køre. Når jeg får en ny hjelm i stedet for den gamle slidte, er
jeg sikker på jeg kan køre væsentligt hurtigere ved samme belastning (altså
bagpå).

mvh Jacob Larsen - GS500E

Fra : Armand

Dato : 12-08-03 23:11

Jacob Larsen <jacobl@FJERNDETTE.cs.auc.dk> skrev i en

> Hvor hurtigt kører du?

Lige min tanke!
Prøv at holde dig på de 110 man må køre på motorvejen og se om ikke at hun
klarer turen meget bedre :-|

--
Armand.

Fra : René Hansen

Dato : 12-08-03 11:00

> [...]
måske
> sidde lidt i læ af dig og slappe af i nakken, mens hun kikker på din

- en halsklud er også ret genial, den beskytter mod træk som selv om
sommeren kan give stive muskler, og samtidig beskytter den også rigtig godt
mod at få insekter indenbords
Ren

Fra : Esben Laursen

Dato : 12-08-03 15:27

"Loonie" <NONOloonie@surfmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ad min højre side, gør det ondt i venstre side.
>
> Har I nogle forslag til fornuftig siddestilling? Eller tips/tricks til

Vi har også haft de samme problemer. Det blev en smule bedre efter jeg
afmonterede min vindskærm. Det viste sig nemlig at vindskærmen skabte
turbulens mellem min og kærestens hjelm, så hvis du har mulighed for at
pille ved din forude så kan du jo prøve det. Det blæser dog lidt mere ind på
chauføren, men hvad gør man ikke for at behage madammen . Det er også
korrekt at afstanden mellem hjelmene også har noget at sige som Kristoffer
Lippert nævner det.

Esben Laursen
Suzuki GSF 600 N
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=339
http://mc.esbens.dk

Fra : Kim J.

Dato : 12-08-03 09:16

Hejsa,

"Loonie" <NONOloonie@surfmail.dk> skrev i en meddelelse
> Hej!
>
> Min frille får ondt i nakken når vi er ude at køre. Særligt på motorvej.

Det er et generelt problem også for mange nye kører, der kører uden kåbe.
Det skyldes sikkert, at man normalt ikke bruger nakkemusklerne særlig meget,
så de skal trænes op til at klare belastningen.

> Det er mest i den modsatta side som hun kigger. Fx når hun læner hovedet
op
> ad min højre side, gør det ondt i venstre side.

Hmmm..... mon ikke hun sidder og spænder i nakken. Der er nok ikke andet at
gøre end prøve at træne nakken, sætte hastigheden ned, og ikke mindst få
hende til at slappe af og holde mange pauser, hvor nakken får lov til at
slappe af.
En anden årsag kan også være træk, i det tilfælde er det en idé med en klud
om halsen.

> Har I nogle forslag til fornuftig siddestilling? Eller tips/tricks til
> bagsædepassageren?

Mon ikke du har fået lid at arbejde med nu

> Bedste hilsener
> Loonie

I lige måde
Kim Johnsen (GPX750R Ninja)
MC De Få Rå
Løsning

Fra : Lisbeth Sejberg

Dato : 15-08-03 01:57

Loonie <NONOloonie@surfmail.dk> skrev:
> [...]

-- Mit bedste tip/trick er altså, at man skal rykke helt frem og
selv tage fat i styret Det forhøjer køreglæden i ganske
betydelig grad, har jeg selv erfaret. Undskyld mit fjogede indlæg,
men jeg har lige været i Luxembourg i 4 dage i 39 graders varme.
Aldrig i mit liv har jeg svedt så meget og drukket så meget
kildevand, men ellers en fin tur.
Lisbeth

Fra : Loonie

Dato : 15-08-03 09:19

hehe!

Dette forslag har jeg også fremlagt til frillen! Men hun skal vist lige have
lidt tilvænningstid inden hun går igang med at tage kortet!

Men godt tip, det bliver vidergivet ( :

bedste hilsener
Loonie