er Gorenje virkeligt sådan noget lort ?
Fra : Ukendt

Dato : 12-08-03 17:02

Vi havde et nyt køle/fryseskab der holdt i 15 måneder. Så døde kompressoren
og det kunne ikke betale sig at reperere.

Dum som vi var købte vi i maj et gorenje komfur. Deres topmodel faktisk, da
vi faldt for at det havde mørkt glas over alt.

Det er netop røget for ANDEN gang. Bevares, man ringer bare og så kommer
der en og laver det, men hvad når garantien løber ud.

Har I andre samme erfaringer, eller er vi bare ekstremt uheldige ?

Fra : THS NIEL

Dato : 12-08-03 17:11

> Har I andre samme erfaringer, eller er vi bare ekstremt uheldige ?

Tja, det er et mærke fra det tidligere Jugoslavien (nu Slovenien). Det var
også Jugoslavien, der lavede Zastava.

/Bare en tanke

Fra : Gert

Dato : 12-08-03 17:19

"Albert" <-> skrev i en meddelelse
> [...]
> der en og laver det, men hvad når garantien løber ud.
>
> Har I andre samme erfaringer, eller er vi bare ekstremt uheldige ?

Hejsa

tjae i har ihvertfald været uheldige det kan vi hurtigt blive enige om.

men da jeg kørte med hvidevare for ca 10 år siden, var Gorenje bestemt ikke
en topmodel, men der blev solgt en del af det for det var og er jo
Billigt!!!
dengang ville jeg hverken eje eller ha et Gorenje produkt og det vil jeg
stadig ikke.

dets rygte dengang var ikke godt og jeg kan høre at de stadig lever op til
det rygte fra dengang

Med Venlig Hilsen
Gert Ringholm Møller

Fra : zigge

Dato : 12-08-03 19:31

"Albert" <-> wrote in message

> Det er netop røget for ANDEN gang. Bevares, man ringer bare og så kommer
> der en og laver det, men hvad når garantien løber ud.

Garantien fornyes hver gang i får det repareret, så længe du husker at
forlange en faktura på reparationen. Hvis der er foretaget et "rimeligt"
antal forsøg på reparation uden held, kan du lade handlen gå tilbage eller
forlange et nyt komfur.

Mvh
//zigge

Fra : Gert Espersen

Dato : 13-08-03 08:26

Dem der påstår at det er samme indmad i diverse hvidevarermærker kan
ikke have helt ret..........Der må være flere grunde til, at eks.
Zanussi og Gorenje kan sælges til den halve pris.
Vi har dog en MEGET billig Zanussi tumbler der kører fint på 6 år......

-Gert..

Fra : Ukendt

Dato : 13-08-03 08:46

9.700 for en ovn er ikke billigt for en ovn i mine øjne.

Og jo, vi har en zanussi opvasker der kører aldeles ok.

Nå, men den der med at gemme kvitteringer fra rep og så se om handlen kan gå
tilbage hvis vi skal igennem møllen hver anden måned må være den vej jeg
skal gå...

Fra : Biker Mike

Dato : 14-08-03 10:45

Gert Espersen wrote:
> [...]
> Zanussi og Gorenje kan sælges til den halve pris.
> Vi har dog en MEGET billig Zanussi tumbler der kører fint på 6

Joe, forskel er der da, men om det udelukkende er slidstyrke og kvalitet det
drejer sig om tror jeg nu ikke, typisk er det vel sådan at der for de
dyreste mærkers vedkommende er en del mode og design som der skal betales
for, og for topmodellernes vedkommende en del smarte funktioner som de
fleste brugere aldrig får brug for.

Da vi købte hus for ca 10 år siden var pengene meget små, det resulterede i
at vi var nødsaget til at købe de absolut billigste produkter på markedet,
det var Hoover vaskemaskine, Gorenje komfur, Zanussi opvaskemaskine, og Gram
køleskab samt skabs fryser,

Hoover vaskemaskinen holdt vel en 4 - 5 år før den første reperation meldte
sig, det skal siges at vi samtidig
startede forretning hvor vi bla handlede med brugt baby / børnetøj, det blev
vasket i vores Hoover maskine, og det var ikke unormalt at der blev vasket
4 - 6 maskin fulde hver dag i alle ugens dage, da maskinen endelig gav op
var det simpelthen lejet i tromlen som var slidt op, jeg skiftede det selv
og mener at det kostede et par hundrede kroner eller tre, maskinen holdt
vist et par år mere hvorefter den blev halvsløj og røg helt ud, en helt
igennem god, billig og slidstærk maskine efter min mening.

Gorenje komfuret er som sagt ca 8 - 9 år gammelt og det har vi endnu, jeg
har kun
skiftet ring varmelegemet til varmluften, resten fungerer som det skal,
samle finishen og detaljerne kan diskuteres, men det hele virker
upåklageligt så her er jeg også ganske tilfreds.

Zanussi opvaskemaskinen kører også endnu, og er også ca 9 år gammel, da vi
har børn kører den hver dag, og selv ungernes tallerkener med havregryn kan
ikke tage livet af pumpen, eneste ulempe er at den larmer som bare pokker,
så den kører hovedsageligt når vi er taget på arbejde.

Gram har vi til gengæld haft meget bøvl med, og her var det elektronikken
som var noget hø, og jeg skulle aldrig have taget deres lidt dyrere modeller
med lysdiode display på fronten, det holder bare ikke, det gælder både deres
køleskabe og frysere, både køleskab og fryser stod af efter halvandet år, og
selvom at Gram var large med reperationerne, duede det ikke i længden, om
det havde været bedre med en billig model med en helt almendelig mekanisk
termostat ved jeg ikke, men at der var netop elektronikken der fejlede
syntes jeg er påfaldende.

Min erfaring er at der udfra en økonomisk betragtning ikke er nogen grund
til at købe dyrere mærkevarer, de billigste uden dikkedarer holder stort set
lige så længe og er meget billigere at repererer hvis noget endelig går i
stykker, ellers smider man bare modellen ud og køber en ny.

Hilsen Michael

Fra : Thïngmand

Dato : 13-08-03 09:04

> Har I andre samme erfaringer, eller er vi bare ekstremt uheldige ?

Ja, det er noget lort. En i familien har et Gorenje komfur - det kan dog
stadig varme, men lågen hænger skævt, gummilisten skal sættes på plads hver
gang man har åbnet lågen og tallene på samtlige knapper er slidt væk...
Komfuret er vel 3-4 år gammelt!

Jeg har kun fået bekræftet mine fordomme og glæder mig over min nye Voss
ovn, der skal tjene mig mange år frem i tiden...

--
Thïngmand
www.thingmand.dk

Fra : Lars Kristiansen [62~

Dato : 13-08-03 12:23

Hej

Har selv en Gorenje ovn og en Voss kogeplade og må sige at jeg har fået
kogepladen repareret et par gange men Gorenje ovnen fungerer/ser stadig ud
som da den var ny.

Tingene er ca 7 år gamle så jeg er godt tilfreds med Gorenje

Mvh.
Lars

Fra : Biker Mike

Dato : 13-08-03 08:25

Albert wrote:
> [...]
> kommer der en og laver det, men hvad når garantien løber ud.
>
> Har I andre samme erfaringer, eller er vi bare ekstremt uheldige ?

Ved det ikke, men vores Gorenje komfur er nu ca 8 år gammelt og jeg har
aldrig haft andre problemer end ring varmelegemet til varmluften blev
udslidt efter ca 5 år, jeg skiftede det selv og det kostede så hvidt jeg
husker ca 600 kr, Så jeg er egentlig ganske godt tilfreds.

Hilsen Michael

Fra : Dorthe

Dato : 14-08-03 11:38

Jeg har aldrig hørt noget dårligt om Gorenje - som et billigt hvisvare
produkt. Man får vel generelt, hvad man betaler for. Men jeg kan se, at
ovnen ikke har været billig!
Husk at derfra reperationsdatoen af en vare igen er ½ års garanti og 1½ årts
reklamationsret! - Så husk at få en kvittering på reperationen

Hvis i har tænkt jer at gå over til et andet hvidevaremærke, kan jeg kun
sige dårligt om Blomberg!!!
Vi har købt et udstillingshus, hvor der kun er Blomberg. Ovnen gik i stykker
efter 1 måned, opvaskemaskinen efter 1 år og både tørretumbler og
vaskemaskine lyder meget underlig efter 2 år. - Så det er nok de næste par
ting, der ryger her....

/Dorthe

Fra : Ukendt

Dato : 14-08-03 13:51

> [...]
> efter 1 måned, opvaskemaskinen efter 1 år og både tørretumbler og
> vaskemaskine lyder meget underlig efter 2 år. - Så det er nok de næste par

?? Hmm, og mig som troede at Blomberg var det bedste ?!?! Hmm, det er sgu
da ikke nemt at blive klog på

Mvh Albert
Med gorenje ovn, og Blomberg vaskemaksine + tromler...

Fra : Biker Mike

Dato : 14-08-03 13:53

Dorthe wrote:

> Hvis i har tænkt jer at gå over til et andet hvidevaremærke, kan jeg
> kun sige dårligt om Blomberg!!!

Pokkers Så må jeg jo håbe det bedste med vores køleskab på 2 år.

Hilsen Michael

Fra : Iben Holst

Dato : 14-08-03 11:47

Vi har en Gorenje Vaskemaskine og den kører som ny på 5. år og der har
aldrig været noget med den...

Iben

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 14-08-03 13:58

Biker Mike, du skrev:

> Pokkers Så må jeg jo håbe det bedste med vores køleskab på 2 år.

Jeg har et 14 år gammelt Blomberg køle, fryseskab det har aldrig
fejlet noget, så du har har noget at ha håbet i.

--
Henrik

Fra : Dorthe

Dato : 16-08-03 09:53

Jamen så håber jeg det bedste for de sidste af vores Blomberg produkter
Men når tingene skiftes ud hen ad vejen, vil jeg ikke selv vælge
Blomberg....

/Dorthe