Gori 88 indendørs
Fra : Ukendt

Dato : 12-08-03 13:43

Vi har i vores fjerne tanker malet et vindue med gori 88 over alt., dvs også
indendørs.

Nu er det jo så, at vi får oplyst, at det mås man ikke, pga et eller andet
middel mod svamp etc.

1 - De dampe den står og afgiver, bliver det ved med det ?
2 - Kan vi slibe lidt, og så dække med et lag indedørs maling, eller skal
det slibes helt 100% væk ?

Mvh Albert

Fra : Jette Pedersen

Dato : 12-08-03 17:35

Jeg synes, du skal ringe til GORI på 76341500 og spørge dem. Problemet med
GORI 88 er vel, at det ikke er vandbaseret - og man derfor skal sørge for
god udluftning, når man maler.

mvh
Jette Pedersen

Fra : Mari

Dato : 12-08-03 23:14

"Jette Pedersen" <jette@nebrot.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
med
> GORI 88 er vel, at det ikke er vandbaseret - og man derfor skal sørge

Nej......... det er rigtigt det med at uendørsmalingen indeholder
svampemiddel, som dunster giftigt inendørs.
Jeg vil også gerne vide, hvad GORI siger om at fjerne malingen.

/Mari

Fra : Egon Svane

Dato : 12-08-03 18:41

Jeg kender ikke svaret, men er meget interesseret i svar på spørgsmålet.

Fra : Robert Andersen

Dato : 12-08-03 19:32

Lidt OT:
Er jeg den eneste der er _meget_ træt af Goris produkter ?? For mig at se
lever de 90% af deres navn, vi har lige malet vinduer med gori 88, nu har de
fået 4 (!!) gange og det dækker stadig ikke 100 %.... Vi har så købt Hygæa
supra til vores udestue, det er af en helt anden kvalitet, hvor man skal
male max. 2 gange for at få et perfekt resultat.

Det er ihvertfald sidste gang vi køber Gori

/Robert

Fra : Jan Nissen

Dato : 12-08-03 20:00

On Tue, 12 Aug 2003 20:32:10 +0200, "Robert Andersen"
<rob_the_smurf@remove.hotmail.com> wrote:

> [...]
>male max. 2 gange for at få et perfekt resultat.
>
>Det er ihvertfald sidste gang vi køber Gori

Den vil jeg gerne kommentere, mine vinduer holdt 8 år inden de blev
malet igen, behandlingen bestod af 2 til 3 gange gori 22 og 2 gange
med gori 88 dækkende. det skal siges at de var skrabet / slebet helt i
bund fordi de før var malet med noget vandbaseret lo..
Tror du ikke det er en laserende eller halvdækkende maling du har
købt

Mvh Jan

Fra : Ukendt

Dato : 13-08-03 07:51

Så fik jeg snakket med teknisk rådgivning på Gori:

Ved små emner (ex vinduer) kan de fuldt stå inde for brugen af
træbeskyttelse indendørs. Faktisk er det en fordel da der ofte løber dug på
indersiden, og man dermed undgår råd.

Ved større emner, ex maling af loft, fraråder de det dog.

Angående afgivelse af fungicider (svampemiddel), kunne de dog ikke angive
hvor længe dette skete, og i hvor stor mængde.

Nå, men konklusionen er, at jeg lader det være så...