Mår på loftet..
Fra : BT

Dato : 11-08-03 22:02

Hejsa

Min mor har fået en mår på loftet.
Er der nogen der har erfaring med hvad vi skal gøre.
Her tænker jeg på, hvad skal vi kigge efter, for at finde indgangen som den
benytter og hvornår er det mest sikker at spære indgangen af.

--
/Brian

Fra : Tømreren

Dato : 11-08-03 23:41

"BT" <et@eller.andet> skrev i en meddelelse
> [...]
den
> benytter og hvornår er det mest sikker at spære indgangen af.

Der er noget om at de ikke kan tåle støj.... et gl. husråd er at sætte en
radio (der spiller) op på loftet,,, enten slipper man af med den,,, eller
også får man en mår der er god til at danse..

Den skulle være god nok..

De er heller ikke gode venner med stærkt lys... køb en af de der cykellygter
med dioder der blinker og sæt den op på loftet..

Jeg kan godt selv se at jeg er ved at lave et helt "Mår-discotek"

Mvh
Tømreren

Fra : BT

Dato : 12-08-03 02:51

"Tømreren" <Bilhifi@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> med dioder der blinker og sæt den op på loftet..
>
> Jeg kan godt selv se at jeg er ved at lave et helt "Mår-discotek"

Sjovt nok, nævnte min mor også det med støj, og at hun først fik problemer
med mår EFTER jeg var flyttet hjemmefra
Men det med at sætte en Radio op, havde vi faktisk overvejet. Men det store
problem, er at de rum den benytter sig af, ikke er særligt nemt at komm til.
Havde håbet på en løsning, hvor vi ikke skulle til at begynde at skille
noget ad for at kunne komme til.
Men takker alligevel for svaret
/Brian

Fra : Tømreren

Dato : 12-08-03 07:00

"> Sjovt nok, nævnte min mor også det med støj, og at hun først fik
problemer
> med mår EFTER jeg var flyttet hjemmefra

Så må du flytte hjem igen..

> [...]
til.
> Havde håbet på en løsning, hvor vi ikke skulle til at begynde at skille

Hvis du kan finde ud af hvor den kommer ind,så kan du sætte en ballon i
klemme i hullet,det skulle skræmme den når den prøver at bide sig igennem og
så ballonen springer.
Man kan også lave en saltopløsning og sprøjte med omkring der hvor den bor.

> Men takker alligevel for svaret

Det var så lidt..

Mvh
Tømreren

Fra : BT

Dato : 12-08-03 21:30

> [...]
og
> så ballonen springer.
> Man kan også lave en saltopløsning og sprøjte med omkring der hvor den

Nu har jeg prøvet at sprøjte med saltopløsning hvor vi stærkt regner med at
den kommer ind.
Fandt ud, da jeg kom op på taget af udestuen, at hullet er for stort til en
alm. ballon.
Så må vi håbe at det hjælper

/Brian

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 12-08-03 07:15

BT wrote:
> Hejsa
>
> Min mor har fået en mår på loftet.

Det er da altid bedre end rotter...

Der har været masser af tråde om emnet.
En tur på google gav følgende:
http://groups.google.dk/groups?hl=da&lr=&ie=ISO-8859-1&q=m%E5r&meta=group%3Ddk.fritid.hus-og-have

Der er masser af gode råd.

--
Carsten (3600)
HELD er noget der indtræffer når grundige forberedelser

Fra : Stine Frandsen

Dato : 12-08-03 19:17

Hej.
jeg fik en mår til at forsvinde ved at sætte skåle med 3dobbelt salmiak op
på loftet. Har også hørt at klude vædet / dryppet med hjortetaksolie skulle
jage dem væk
Ellers må I igang med en fælde - de kan bl.a. købes i Harald Nyborg og
Specialbutikkerne. - men så skal måren jo også aflives når den er fanget !!
Stine