Malning af køleskabslåger
Fra : kim

Dato : 11-08-03 21:32

I forbindelse med renovering af vores køkken, overvejer vi at male lågerne
på vores køleskab, der efterhånden er lidt gule i det. Har nogen prøvet det
før og kan give nogle tips ? Kan det overhovedet blive flot ? Køleskabet
fejler ikke noget, men da det er en gammel model vil forhandleren have 3000
for et sæt nye låger!!!

Mvh Kim

Fra : zigge

Dato : 11-08-03 23:52

"kim" <kkim@kik.com> wrote in message
> [...]
> før og kan give nogle tips ? Kan det overhovedet blive flot ? Køleskabet
> fejler ikke noget, men da det er en gammel model vil forhandleren have

Du kan saktens selv male dem med et prof resultat. Siden du spørger går jeg
ud fra at du er et skvat med en sprøjtepistol, så det lader vi ligge
Men du kan til gengæld bruge en fin skumrulle og autolak med næsten lige så
flot finish. Det vigtigste er at du får slebet lågerne meget fint ned med
sandpapir (korn 300) og så er det ellers bare at rulle dem over.
Malingen kan du få hos en autolakere til samme pris som alm. maling af god
kvalitet. Autolak er meget hårdfør, tænk på hvad en bil udsættes for og i
hvor mange år!

Mvh
//zigge

Fra : Calle.

Dato : 12-08-03 13:01

zigge wrote:
> [...]
> Malingen kan du få hos en autolakere til samme pris som alm. maling
> af god kvalitet. Autolak er meget hårdfør, tænk på hvad en bil

Ja, eller køb autolak på spraydåse
--
Calle

Fra : zigge

Dato : 12-08-03 13:49

"Calle." <Calle@fjernjyde.dk> wrote in message

> Ja, eller køb autolak på spraydåse

Jooe, men det er ikke samme lak. Den lak du køber hos autolakeren er
tokomponent og en del stærkere og mere lysresistent end den på dåse.

Mvh
//zigge

Fra : Calle.

Dato : 12-08-03 20:54

zigge wrote:
> "Calle." <Calle@fjernjyde.dk> wrote in message

> Jooe, men det er ikke samme lak. Den lak du køber hos autolakeren er
> tokomponent og en del stærkere og mere lysresistent end den på dåse.

Ja, men noget nemmere at have med at gøre for alm. mennesker
--
Calle

Fra : zigge

Dato : 12-08-03 21:27

> Ja, men noget nemmere at have med at gøre for alm. mennesker

Der har jeg godt nok den modsatte mening.
Man åbner vinduet eller iføre sig gasmaske efter temperament
Man tager to bøtter (forberedt af autolakeren) og hælder sammen, røre rundt,
hælder malingen op i en malerbakke og ruller.

Min erfaring er at folk der ikke har erfaring med at spraymale skal finde
noget man ikke skal se så meget på som ens køleskab til at øve sig på!

Mvh
//zigge

Fra : zigge

Dato : 12-08-03 21:33

"Calle." <Calle@fjernjyde.dk> wrote in message

> Ja, men noget nemmere at have med at gøre for alm. mennesker

Øh - Du tænker vel ikke på tolags metalic lak?
Jeg gik selv igang med min venstre forskærm på bilen med denne lak og
bævrende hjerte. Men det viste sig at det faktisk er nemmere at få pænt end
ensfarvet lak og forskærmen er mere glat end resten af bilen der er
fabriksmalet.

Dag 1:
Tre lag acrylgrunder.
To lag metalic.
Tre lag klar lak.

Dag 2:
Efterslibning og polering.

Dag 3:
Takkeøl for lån af kompressor og sprøjte til svigerfar og beundrende
mumlelyde

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 13-08-03 09:55

> I forbindelse med renovering af vores køkken, overvejer vi at male
> lågerne på vores køleskab, der efterhånden er lidt gule i det.

Og du har været over dem med koncentreret grundrens ?

/A

Fra : Frede Sørensen

Dato : 14-08-03 16:41

<AndersDOTMajland@jyde.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Hvad med at prøve at polere dem med slipol el. lign, hvis de bare er gule og
skal være hvide igen?

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 14-08-03 19:44

Frede Sørensen <frede-plesnerFJERN@mail.sonofon.dk> wrote in
3f3bad88$0$253$bc7fd3c@news.sonofon.dk

> [...]

Du bedes kigge på din måde at citere på - Det er ikke mig der er ved at
renovere køkken

/A