Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
CrystalVue LX8 og G2
Fra : Bo Jørgensen

Dato : 12-08-03 09:36

Hejsa!
Er der nogen herhjemme i lille Danmark, der kender/har denne linse fra CKC
Power --> http://ckcpower.com/ - en interessant sag som kunne være sjov at
ha`. Og rimelig billig, kun $189 (plus diverse udgifter !?)

Hilsen Bo

Galleri: http://www.visuelweb.dk/galleri.htm

Fra : Insideout

Dato : 12-08-03 10:43

"Bo Jørgensen" <bo@pc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Power --> http://ckcpower.com/ - en interessant sag som kunne være sjov at
> ha`. Og rimelig billig, kun $189 (plus diverse udgifter !?)

Jep, jeg har en CrystalVue LX8 til mit G1.

Pris $189
Porto $ 35

I alt $ 224 = Kr. 1496,24

Told, moms og ekspeditionsgebyr - USA.

Pris kr. 578,92

Pris alt ialt kr. 2075,16

Husk du SKAL have en adapter til linsen på kameraet det havde jeg i forvejen
(http://www.lensmateonline.com/). Men ved en kortslutning i min hjerne ved
bestilling kom jeg til at opgive størrelsen på udvendig gevind på kameraet i
stedet for indvendig gevind på adapteren . Det betød jo at adapteren som
følger med CrystalVue ikke passer.

Men der er kanon god email support og kun fire dage efter havde jeg den
rigtige adapter i hånden og kunne samle dyret, uden ekstra omkostninger for
mig flot syntes jeg når det var min egen skyld.

Indtil videre har jeg kun brugt den et par gange og begge gange ved let
bevægelige motiver. Jeg syntes det er svært at finde det man vil fotografere
man kan jo kun bruge LCD displayet, altså den tid der går til man har fundet
motivet i displayet stillet skarpt og trykket af. Det er jo ikke noget
problem ved faste motiver med ved Jels Vikingespil var det lidt svært og fik
kun et par gode nær billeder.

Når man har linsen på skal man jo bruge stativ og som tillæg til mit 3 ben
har jeg købt et 1 bens med samme beslag som jeg så har monteret på
CrystalVue, for CrystalVue er simpelthen for tung til at kameraet kan bære
så derfor skal kameraet hænge og svæve på CrystalVue linsen .

Mvh
Henrik