Foto
IBM760 5420
Teil 3020
CF fra Mr Platinum
Fra : Johannes Kaalby Clau~

Dato : 11-08-03 22:27

Bilka og A-Z har for tiden tilbud på CF kort fra Mr platinum til 279,-
Jeg er ikke specielt interesseret i hastigheden, jeg bruger det ikke
så tit, men vil gerne have 128MB så jeg f.eks. kan have alle
feriebillederne i den højeste kvalitet.

Jeg har hørt rygter om at mange CF kort simpelthen krasser af. Det vil
jeg helst undgå... Har forresten et Canon Powershot A70.

Mvh
Johannes Clausen

Fra : Benny Mortensen

Dato : 11-08-03 22:36

"Johannes Kaalby Clausen [6440]" <johannesSLETDETTE@jay.net> skrev i en
meddelelse news:882gjvck1s2bbqila22jbl9v2u1c7pckso@4ax.com...
> [...]
>
> Jeg har hørt rygter om at mange CF kort simpelthen krasser af. Det vil
> jeg helst undgå... Har forresten et Canon Powershot A70.

Hej Johannes

Jeg har ikke haft problemer med dem.

M.V.H.....Benny..

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 11-08-03 23:39

Johannes Kaalby Clausen [6440] wrote:

> Bilka og A-Z har for tiden tilbud på CF kort fra Mr platinum til 279,-

Det er en ok pris

> Jeg er ikke specielt interesseret i hastigheden, jeg bruger det ikke
> så tit, men vil gerne have 128MB så jeg f.eks. kan have alle
> feriebillederne i den højeste kvalitet.

sådan skal det være!

> Jeg har hørt rygter om at mange CF kort simpelthen krasser af. Det vil
> jeg helst undgå... Har forresten et Canon Powershot A70.

Jeg har ikke hørt nogen rygter i den retning, hvor har du hørt det henne?

Det er et lækkert kamera, jeg har det også - du må dog være på korte
ferier hvis du kan ha alle billeder fra en ferie i højeste opløsning på
et 128-kort

Nå - det var CF kortet vi kom fra - hvis du har en god kilde på rygterne
så er det bedste jeg kan finde på at købe CF-kort med lang
garantiperiode - fx 10 år som man kan få på bla. PQI-kortene - fx hos
prcdata.dk til 249 kr (plus forsendelse).

Jeg har sådan et PQI fra dem, og det kører snildt i mit A70. Jeg har
også 2 Performance-kort som kører en næsten umærkelig anelse hurtigere
fra samme butik, men de er fra den gang prisen var den samme

mvh

Jesper Brunholm (som altså ikke arbejder hos prcdata, jeg har bare fået
god behandling og gode varer der et par gange efterhånden)

Fra : Ukendt

Dato : 12-08-03 15:47

"Jesper Brunholm" <nospam@brunholm-scharff.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> også 2 Performance-kort som kører en næsten umærkelig anelse hurtigere
> fra samme butik, men de er fra den gang prisen var den samme

Har også et PQI 256 mb kort til mit Canon A70, som jeg iøvrigt fik anbefalet
af Jesper
Fungerer upåklageligt og har været med i Italien i 35 graders varme.

Mvh. Vega.

Fra : Mogens

Dato : 12-08-03 00:02

On Mon, 11 Aug 2003 23:26:31 +0200, "Johannes Kaalby Clausen [6440]"
<johannesSLETDETTE@jay.net> wrote:

> [...]
>
>Jeg har hørt rygter om at mange CF kort simpelthen krasser af. Det vil
>jeg helst undgå... Har forresten et Canon Powershot A70.

Hej

Jeg har selv et Canon A70 og et 128 MB kort er nok næsten i
underkanten til en ferie.
Jeg har selv lige købt et 256 MB kort for nogen uger siden og
det er faktisk en hel del billigere per MB.
Kortet jeg købte er dette :
http://www.prcdata.dk/ProduktFrame.asp?Produktid=19111613
Det fungerer rigtig godt sammen med mit A70.

mvh Mogens

Fra : Henrik Villadsen

Dato : 12-08-03 15:41

> [...]

>Jeg har hørt rygter om at mange CF kort simpelthen krasser af. Det vil
>jeg helst undgå... Har forresten et Canon Powershot A70.

Hvis du er interesseret har jeg et 256MB kort fra Sandisk, stadigvæk i ubrudt
emballage som du kan købe for 400,-

Sandisk har også lavet det kort som fulgte med dit kamera.
--
Henrik

Fra : Erik Aalund

Dato : 14-08-03 11:48

Hvordan er der forskel på hastigheden ved de forskellige CF kort?
Kan man se det på kortet inden man køber et sådant?

Vh
Erik

Fra : Jørgen Jørgensen

Dato : 15-08-03 21:56

Hej Johannes
Dette til orientering vedrørende holdbarhed af CF kort.
Jeg har et 128MB CF kort af mærket Medion, helt uden specifikationer, og
købt hos ALDI til en brøkdel af hvad de dyre CF kort koster.
Dette er altså et af de tilfælde, der burde være helt umuligt.
Det er nu 21 måneder gammelt.
Der er taget ca. 4.500 billeder slettet i portioner af ca 50 stk i
gennemsnit, altså slettet ca. 90 gange.
Kortet har ikke været formateret bortset fra 2 gange hvor det har været
brugt til PC.
Der er overhovedet ingen problemer med kortet.
Hilsen
Jørgen Jørgensen