Eclipse Problem
Fra : Daniel Jensen

Dato : 12-08-03 13:44

Jeg bruger Eclipse men har nu problemer med nogen som f.eks. det her:

class Hello {
Hello() {
super();
}
}

class Hello2 extends Hello {
Hello2() {
super();
}
}
Ovenstående ligger i én source fil.
Hvis jeg så vil bruge det i en en source fil under Eclipse i det samme
project som source filen virker det ikke... Det har vel noget med packages
at gøre? men det kan jeg ikke lige se hvordan det skal kunne ændres på...

--

// Daniel Jensen - Newbie/fritids programmør
Fatter hat men prøver anyway :-I

Fra : m_abs

Dato : 12-08-03 16:46

On Tue, 12 Aug 2003 05:43:41 -0700, Daniel Jensen wrote:

> [...]
> at gøre? men det kan jeg ikke lige se hvordan det skal kunne ændres på...

Hvad er det som ikke virker, jeg kan sagtens compile det her hos mig,
jeg bruger godt nok en konsol("dos-promft") til det.
Men jeg har dog 2 kommentarer til koden,
du har din super klasse som ikke extender noget hvorfor bruger du så
super() ? Det er der for mig ingen grund til det. Godt nok arver alle objekter
fra klassen object i java, men der er absolut ingen grund til at kalde
dens (Object) default-construtor. Det samme gælder også den klasse som
arver fra Hello.
sagt på en anden måde det er ligeså meningsløst at oprette en klasse som
flg.:

   class NyKlasse extends Object

En anden ting, jeg kan personlig også bedst lide at have en klasse i hver
sin kilde-fil ( .java ), det giver lidt større overblik hvis man har
mange.

Hvilket minder mig om at flere IDE'er har noget indbygget så den ikke er
særlig glad for flere klasser i samme fil, Eclipse kunne være én af dem.
Der er også flere IDE'er som mere eller mindre insisterer på at
..java-filern skal hedde det samme som klassen. Javac er lidt ligeglad, men
IDE'erne er ikke altid.

mvh Morten

Fra : Daniel Jensen

Dato : 13-08-03 19:12

Jeg bruger Eclipse ja...

Det ser ud til at du har ret i at det er et problem for nogle IDE's
det virkede umiddelbart bare lige nemmere for mig at lægge dem ind i
en source fil...
Men det er underligt... nogle gange kan jeg godt benytte de class men
andre gange kan jeg ikke så det har nok noget med IDE at gøre... så
jeg vil lægge den del af min source ud i seperate filer =)

Fra : Casper Madsen

Dato : 26-08-03 16:11

Jeg har ikke noget problem med det? Jeg kører med Eclipse 2.1.1

MVH Casper
---------

Fra : m_abs

Dato : 09-09-03 16:46

> [...]

Hvad er det som ikke virker, jeg kan sagtens compile det her hos mig, jeg bruger godt nok en
Men jeg har da en kommentar til koden,
du har din super klasse som ikke extender noget hvorfor bruger du så
super() ? Det er der for mig ingen grund til, godt nok arver alle objekter
fra klassen object i java, men der er absolut ingen grund til at kalde
dens (Object) default-construtor. Det samme gælder også den klasse som
arver fra Hello.
Det er nu ikke fordi der sker noget ved, jeg synes personligt bare det er
mindre kønt at gøre.