Skal jeg købe en iMac 17"???
Fra : Michael Corfitsen

Dato : 12-08-03 17:13

Hej

P.t. har jeg en Performer 6400, 200 Mhz, 104 MB RAM, 40 Mhz systembus,
extern HD (One) 40 GB FireWire, extern brænder (One) SCSI, Ethernet
(STOFA) og Canon S630 printer USB. Jeg arbejder med PhotoShop,
PageMaker, Eudora, Jam, Toast Titanium, Netscape, Cubase (lyd ind),
Toast Extractor og andre småprogrammer. OS 9.1.

Er sådan set godt tilfreds, men er fasineret af iMac-design og skærm, og
jeg forstår, at OS 10.2 og de programmer der følger med en iMac, nu
efterhånden kører godt.

Har opdateringer til nogle af programmerne til OS 10 via mit arbejde,
men mangler til Cubase (har ver. 4.1.).

Kan jeg få fordele af det jeg har, eller vil jeg få alt i en ny maskine
- og alt hvad jeg har er "spildt" - en accept af udviklingen.

mvh

Michael C.

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 12-08-03 19:49

Michael Corfitsen <michael-corfitsen@mail1.stofanet.dk> wrote:

> Kan jeg få fordele af det jeg har, eller vil jeg få alt i en ny maskine
> - og alt hvad jeg har er "spildt" - en accept af udviklingen.

Jeg er ikke helt med på hvad du spørger om. Er det om du har harware som
ikke kan bruges med en iMac og som dermed er spildt? Du kan godt bruge
din FireWire disk og din printer kan også bruges _hvis_ der findes den
rette driver.

Mht. OS X kontra OS 9, så er der en del nyt at lære, men Apple har
sørget for at man kan bruge OS X med det samme uden at vide alt om
systemet - og ellers spørger du jo bare løs i dk.edb.mac

Én ting er sikkert PhotoShop bliver en ny oplevelse i forhold til den
gl. Performa )

Du kommer også til at opleve at websurfing pludselig går ultra hurtigt.
(Faktisk går det bare så hurtigt som det bør, og som PC brugere har
været vant til i årevis.)

--
Mvh Martin
| OpenOffice på MacOS X: www.talentmedia.dk/openoffice/ |

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 12-08-03 20:01

Martin Bredthauer <spam_spam_spam@talent.dk> wrote:

> Mht. OS X kontra OS 9, så er der en del nyt at lære, men Apple har
> sørget for at man kan bruge OS X med det samme uden at vide alt om
> systemet - og ellers spørger du jo bare løs i dk.edb.mac

måske OT, men: Skiftede fra 9 -> X i februar.

Bruger faktisk aldrig 9'eren mere....

Og det er fanme uhyggeligt så stabilt det kører (bruger Windows på
arbejdet, suk!)

venlig hilsen

Martin

--and don't forget to boogie

Fra : Michael Corfitsen

Dato : 13-08-03 20:25

> måske OT

hvad er OT?

> Bruger faktisk aldrig 9'eren mere....
>
> Og det er fanme uhyggeligt så stabilt det kører (bruger Windows på
> arbejdet, suk!)

Min 9.1 har nu også været meget stabil - når blot jeg ikke piller eller
henter for meget på internettet.

mvh

Michael C.

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 13-08-03 20:29

Michael Corfitsen <michael-corfitsen@mail1.stofanet.dk> wrote:

> hvad er OT?

Off Topic (ikke under emnet)

venlig hilsen

Martin

--and don't forget to boogie

Fra : Michael Corfitsen

Dato : 13-08-03 20:25

> [...]
> ikke kan bruges med en iMac og som dermed er spildt? Du kan godt bruge
> din FireWire disk og din printer kan også bruges _hvis_ der findes den

Det er måske ikke så meget hvad der er spildt, blot jeg ikke mangler
noget efter købet.

> Mht. OS X kontra OS 9, så er der en del nyt at lære, men Apple har
> sørget for at man kan bruge OS X med det samme uden at vide alt om
> systemet - og ellers spørger du jo bare løs i dk.edb.mac

Har leget lidt med OS X og er ikke nervøs for det.

> Én ting er sikkert PhotoShop bliver en ny oplevelse i forhold til den
> gl. Performa )

Det lyder godt.

> Du kommer også til at opleve at websurfing pludselig går ultra hurtigt.
> (Faktisk går det bare så hurtigt som det bør, og som PC brugere har
> været vant til i årevis.)

Hvordan med skærmbilledet

mvh

Michael C

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 13-08-03 21:00

Michael Corfitsen <michael-corfitsen@mail1.stofanet.dk> wrote:

> Hvordan med skærmbilledet

Hvad tænker du på?

Fra : Michael Corfitsen

Dato : 14-08-03 06:11

> Hvad tænker du på?

Kvalitet, skarphed etc. i forhold til en almindelig CRT-skærm.

mvh

Michael C.

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 15-08-03 02:32

Michael Corfitsen <michael-corfitsen@mail1.stofanet.dk> wrote:

> Kvalitet, skarphed etc. i forhold til en almindelig CRT-skærm.

Jeg tror kvaliteten og skarpheden er helt god, både når man samligner
med andre TFT skærme, men især i forhold til CRT. Jeg har dog oplevet et
par 17" iMac, som efter min mening havde så meget knald på lysstyrken,
at det næsten var for meget af det gode. Men det kan man selv. justere
ned.