Fra PageMaker til PDF
Fra : Jonas Voss

Dato : 12-08-03 12:41

Jeg har en klient der gerne vil have smidt en afhandling på nettet i
pdf-format.

Afhandlingen er skrevet i PageMaker [vist nok 6.5] og er fordelt på et
større antal filer efter princippet med eet kapitel, een fil.

Jeg har adgang til Adobe Acrobat, men vil gerne høre inden jeg går i
gang, om det blot er en simpel sag med at åben filerne i PageMaker, og
lave dem til pdf via print-dialogen, eller skal jeg lave hver fil til
postscript og så bruge distiller-delen af Acrobat?

Dernæst er der sagen med at samle de enkelte pdf-filer til een
pdf-fil, er det nemt med Adobe Acrobat, eller skal man ud i et tredje
program for at splejse dem sammen til en fil?

Det er i OS 9.2.2 det sker.

"If there's anything more important than my ego,
I want it caught and shot now."

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 12-08-03 19:21

Det er længe siden jeg sidst havde gang i PM på min Mac, men jeg mener
at Acrobat til dels var integreret med PM. Hvis man hvade destiller
kunne man lave Acrobat filer direkte i PM. Men jeg husker ikke hvordan.
Måske var det noget med at vælge Acrobat som printer i PM.

--
Mvh Martin
| OpenOffice på MacOS X: www.talentmedia.dk/openoffice/ |

Fra : Jonas Voss

Dato : 13-08-03 13:00

In dk.edb.mac, Martin Bredthauer wrote:

> [...]
> kunne man lave Acrobat filer direkte i PM. Men jeg husker ikke hvordan.
> Måske var det noget med at vælge Acrobat som printer i PM.

Takker, det lyder jo forholdsvist omgængeligt.

      Hosting a site with .htm files is
like wearing a "Kick Me" sign on your back.

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 12-08-03 20:30

Jonas Voss <voss@null.dk> wrote:

> [...]
> pdf-fil, er det nemt med Adobe Acrobat, eller skal man ud i et tredje
> program for at splejse dem sammen til en fil?

Det er muligt at eksportere direkte til PDF fra Pagemaker. Menupunktet
ligger i samme menu som Print-menuen. Det kræver dog at Distiller er
installeret.

I Acrobat kan man indsætte PDF-filer ind i andre PDF-filer, så det vil
heller ikke være noget problem.

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Jonas Voss

Dato : 13-08-03 13:01

In dk.edb.mac, René Frej Nielsen wrote:

> Det er muligt at eksportere direkte til PDF fra Pagemaker. Menupunktet
> ligger i samme menu som Print-menuen. Det kræver dog at Distiller er
> installeret.

Majet fint, tak for oplysningen.

> I Acrobat kan man indsætte PDF-filer ind i andre PDF-filer, så det vil
> heller ikke være noget problem.

Pyha, jeg forestillede mig med gru en masse besværlige manøvrer for at
hæfte dem sammen, men det lader til at det er meget ligetil.

Takker.

The sooner you fall behind,
the more time you'll have to catch up. - Steven Wright

Fra : Søren Theilgaard

Dato : 13-08-03 16:11

In article <nslp01-7b2.ln1@zaphod.verture.net>, Jonas Voss
<voss@null.dk> wrote:

> Majet fint, tak for oplysningen.

> Pyha, jeg forestillede mig med gru en masse besværlige manøvrer for at
> hæfte dem sammen, men det lader til at det er meget ligetil.
>
> Takker.

Den mest oversete feature i Acrobat er menuen "Help". Deri findes en
genvej til et Acrobat hjælpedokument, som indeholder en komplete guide
til alle funktionerne i Acrobat (filen findes i Acrobat-mappen et
sted).

Den er interaktiv, med links, krydshenvisninger og det hele. Simpelt
hen guld for enhver Acrobat-bruger.

--
Søren Theilgaard

Theilgaard Consult
http://www.theilgaard.dk

Fra : Jonas Voss

Dato : 13-08-03 17:31

In dk.edb.mac, Søren Theilgaard wrote:

> [...]
> sted).
>
> Den er interaktiv, med links, krydshenvisninger og det hele. Simpelt

Tak for tippet, det skal nok vise sig at blive nødvendigt.

SCSI port:
Inferior grade of wine, e.g. Muscatel, Ripple, Mad Dog.