Plast forsider og ink jet printer
Fra : Anna M. Andersen

Dato : 12-08-03 10:26

Hej gruppe

Er der nogen der ved om en HP PSC 750'er kan klare at printe på plast? Det
er til en forside til en opgave. Det er lidt ala de transperenter man "i
gamle dage" brugte til sine foredrag.

Jeg vil jo helst ikke ødelægge printeren men mener da godt at det burde
kunne lade sig gøre. Er der nogen der har erfaringer med det?

Regards

Anna
--
AOL / ICQ / iChat: annabassand (AIM)
http://home1.stofanet.dk/bassbabe/

Fra : Henrik Münster

Dato : 12-08-03 20:45

Anna M. Andersen <aandersen@stofanet.dk> wrote:

> [...]
>
> Jeg vil jo helst ikke ødelægge printeren men mener da godt at det burde
> kunne lade sig gøre. Er der nogen der har erfaringer med det?

Jeg går ud fra, at der er tale om en inkjet-printer ligesom min Epson
Stylus Color 740. Jeg kan ikke tro, den kan skrive på plast.
Injet-printere sprøjter flydende blæk ud, og papiret skal kunne suge
blækket op. Vil man lave overheads i sådan en printer, skal man bruge
nogle specielle overheads, der er ru på den ene side og temmeligt dyre.
Bruger man de almindelige overheads, som kan bruges i laserprintere og
fotokopimaskiner, kan blækket slet ikke sidde fast. Men det ser normalt
pænt ud, indtil man rører ved det.
Men tag ikke mit ord for det. Prøv dog en gang. Jeg går ud fra,
at plasten har en størrelse og tykkelse, så det kan gå i printeren. Så
sker der ikke noget ved at forsøge. Du kan jo bare prøve at printe et
par ord og ikke et stort billede. Der er jo ingen grund til at svine med
flere liter blæk.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Anna M. Andersen

Dato : 13-08-03 06:22

On 12/08/03 21:44, in article 1fzljwl.dotxfr1twfmbkN%henrik@muenster.dk,
"Henrik Münster" <henrik@muenster.dk> wrote:

> [...]
> sker der ikke noget ved at forsøge. Du kan jo bare prøve at printe et
> par ord og ikke et stort billede. Der er jo ingen grund til at svine med

Tak for info'en. Jeg har anskaffet mig et par enkelte ink jet overheads,
efter at have hørt at det er den eneste mulighed. :( Øv...

Regards
Anna