Trådløst med apple´s airportbase
Fra : FiGo

Dato : 12-08-03 07:16

Hvis man vælger overstående, SKAL man så bruge et apple airport kort.? Eller
kan basen godt komunikere med andre trådløse kort.?
Hvis basen er af den gamle type op til 11 mbs, hvor finder jeg så et kort
der passer til basen henne.?

Mvh
LooP

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 12-08-03 07:55

FiGo wrote:

> [...]
> kan basen godt komunikere med andre trådløse kort.?
> Hvis basen er af den gamle type op til 11 mbs, hvor finder jeg så et kort

Nu har jeg ikke de store erfaringer med trådløse netværk men, jeg tror
godt du kan regne med at:

Vælger du det nye Airport Extreme som følger standard IEEE 802.11g
ja så bør det kunne kunne anvendes til alle kort som enter er af
standard IEEE 802.11g eller IEEE 802.11b da IEEE 802.11g er
bagudkombatibel.

Vælger du et ældre Airport som er standard IEEE 802.11b ja så bør det
kunne anvendes til alle kort af samme standard altså IEEE 802.11b.

Venligst
Henry Lerche Madsen

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 12-08-03 12:36

Henry Lerche Madsen <lerche@aarstiden.dk> wrote:

> [...]
>
> Vælger du et ældre Airport som er standard IEEE 802.11b ja så bør det
> kunne anvendes til alle kort af samme standard altså IEEE 802.11b.

Det er meget nemt. Det hele passer sammen. det er derfor der er en WiFi
standard.

Hastighed og kryptering vil dog altid følge laveste fællesnævner.

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 12-08-03 19:21

Henry Lerche Madsen <lerche@aarstiden.dk> wrote:

> Vælger du et ældre Airport som er standard IEEE 802.11b ja så bør det
> kunne anvendes til alle kort af samme standard altså IEEE 802.11b.

På mit arbejde bruger vi både Linksys og Edimax kort med Airportbaser.

--
Mvh Martin
| OpenOffice på MacOS X: www.talentmedia.dk/openoffice/ |