AirPort-software 3.1.1
Fra : Henrik Münster

Dato : 11-08-03 20:56

Softwareopdatering har netop gjort mig opmærksom på, at jeg kan hente
AirPort-software 3.1.1. Den indeholder version 5.1.1 af firmware til
AirPort Extreme-basen.
Har jeg nogen gavn af den? Jeg har en PowerBook G4 15" og en
Snow basestation. Det er altså ikke AirPort Extreme, men kun AirPort.
Apple skriver: "Denne opdatering indeholder forbedret software til
trådløst AirPort-netværk og anbefales til alle, der har en computer, der
kan arbejde med AirPort Extreme eller en AirPort Extreme-base." Den
første del lyder som om, den har forbedret software til trådløst netværk
generelt. Den anden del som om, det kun er til AirPort Extreme.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 11-08-03 21:16

> [...]
> første del lyder som om, den har forbedret software til trådløst netværk
> generelt. Den anden del som om, det kun er til AirPort Extreme.

Ja, de formuleringer har jeg også undret mig over, men jeg har alligevel
hentet opdateringen. (Jeg mener også at 3.1 havde en lign. forklaring.
Den hentede jeg også og har bl.a. læst at man med 3.1 kan bruge
(billige) tråløse kort fra bl.a. Linksys. Så hvis jeg vil ha' "extreme"
hastighed på min Tibook kan jeg få en komplet løsning med base og kort
for kr. 1700,-!!... uden at skulle installere 3. parts driver. Jeg tror
nu ikke det står lige for hos mig, men det er altså muligt.)

Så hent den roligt, alt virker som tidl. hverken bedre eller værre.
Alternativt kan du jo bare gi' den et "æble+minus" og så spørges der
ikke mere om den opdatering

--
Mvh Martin
| OpenOffice på MacOS X: www.talentmedia.dk/openoffice/ |

Fra : Henrik Münster

Dato : 11-08-03 23:47

Martin Bredthauer <spam_spam_spam@talent.dk> wrote:

> [...]
>
> Så hent den roligt, alt virker som tidl. hverken bedre eller værre.
> Alternativt kan du jo bare gi' den et "æble+minus" og så spørges der

Så prøver jeg at hente den. Men jeg skal vel ikke prøvet opdatere
firmware i min basestation, når det nu ikke er en AirPort Extreme?
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 12-08-03 14:38

> Så prøver jeg at hente den. Men jeg skal vel ikke prøvet opdatere
> firmware i min basestation, når det nu ikke er en AirPort Extreme?

Mon ikke basen og softwaren selv finder ud af det? Hvis den lader sig
opdatere er det vel okay. (Jeg tror Apple mest taler om extreme i deres
Readmes mens opdateringerne ofte sigter bredere end det.

Fra : Henrik Münster

Dato : 12-08-03 20:45

> [...]

> opdatere er det vel okay. (Jeg tror Apple mest taler om extreme i deres
> Readmes mens opdateringerne ofte sigter bredere end det.

Så er 10.000,- kr.'s-spørgsmålet jo, hvor man finder opdateringen af
firmware, når man har hentet den vha. Softwareopdatering. For
basestationen får jo ikke opdateret sin firmware automatisk, fordi man
henter den nye AirPort-software.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 12-08-03 22:41

> [...]
> firmware, når man har hentet den vha. Softwareopdatering. For
> basestationen får jo ikke opdateret sin firmware automatisk, fordi man

Ja, nu er jeg lidt på glat is, men jeg mener at der både kan ske en
firmware opdatering og en software opdatering af basen... er det ikke
rigtigt?

Under alle omstændigheder så har jeg prøvet både at downloade firmware
til basen direkte fra Apple
http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=120140, OG jeg har prøvet
at hjælpeprogrammet "Airport-hjælpefunktion" er "poppet" frem med en
melding om at der var en ny Airportsoftware tilgængelig, om jeg ville
installere den på basen? (Dette er typisk sket efter download af ny
Airport software via Softwareopdatering.)

Fra : Henrik Münster

Dato : 12-08-03 22:49

> [...]

> installere den på basen? (Dette er typisk sket efter download af ny
> Airport software via Softwareopdatering.)

Og da min base ikke er en AirPort Extreme er det årsagen til, at
AirPort-hjælpefunktion ikke er poppet op. Den nye firmware er til
Extreme baser.
--
Henrik Münster
Esbjerg