Macbrugers workshop - hvis nu du måtte
Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 11-08-03 20:34

Hvis du nu frit måtte bestemme indholdet af Macbrugers workshop den 27.
september 2003, hvad skulle så være på programmet ?

Der er ca. 5 timer til rådighed.

Skriv venligst 5 punkter i prioriteret rækkefølge.

På forhånd tak.

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 12-08-03 00:04

[2900] Jesper Haaber Gylling wrote:
> [...]
> september 2003, hvad skulle så være på programmet ?
>
> Der er ca. 5 timer til rådighed.
>
> Skriv venligst 5 punkter i prioriteret rækkefølge.

1. Gennemgang af de nye ting i OS X 10.3 (Selv om den måske stadig er beta)

2. Opsætning af Spam/reklame filtrering i Mail

3. iCal, og her tænker jeg på publicering

4. Måske nogen vil vise hvad de anvender af programmer,
freeware/shareware. Der må være en masse som af dem som
flere kunne få glæde af.

5. X11, en gennemgang af muligheder med dette ...

og så drikke en øl

Venligst
Henry Lerche Madsen

Fra : Peter Ursin

Dato : 14-08-03 10:57

"Henry Lerche Madsen" <lerche@aarstiden.dk> wrote in message

> 5. X11, en gennemgang af muligheder med dette ...

X11 vil jeg især gerne støtte. Jeg vil gerne vide mere om hvordan man får
'gamle' UNIX programmer til at afvikles på Mac'en.

mvh
Peter Ursin

Fra : Ole Guldberg Jensen

Dato : 14-08-03 20:42

Peter Ursin wrote:

> "Henry Lerche Madsen" <lerche@aarstiden.dk> wrote in message

> X11 vil jeg især gerne støtte. Jeg vil gerne vide mere om hvordan man får
> 'gamle' UNIX programmer til at afvikles på Mac'en.

gamle? hvordan mener du unix programmer og programmer til X11 er gamle ?

--
DarwinPorts committer, www.opendarwin.org/~olegb

Fra : Peter Ursin

Dato : 14-08-03 22:27

"Ole Guldberg Jensen" <ole_guldberg@mail.dk> wrote in message

> gamle? hvordan mener du unix programmer og programmer til X11 er gamle ?

Jeg mente ikke gamle i den forstand. Det jeg mente var hvordan får man et
helt tilfældigt UNIX program downloadet på nettet til at køre på ens Mac.
Det ku' for den sags skyld godt være et gammelt program lavet for mange år
siden.
Det ku' jeg godt tænke mig at vide noget om.

mvh
Peter Ursin

Fra : Ole Guldberg Jensen

Dato : 15-08-03 09:44

Peter Ursin wrote:

> "Ole Guldberg Jensen" <ole_guldberg@mail.dk> wrote in message

> Jeg mente ikke gamle i den forstand.

ok :)

Jeg forstod bare ikke hvad du mente.

> [...]
> siden.
> Det ku' jeg godt tænke mig at vide noget om.

kik på fink og darwinports.

Jeg anbefaler darwinports, men jeg er ikke upartisk i denne sammenhæng.
(Fink er mere moden og har flere "ports").

> mvh
> Peter Ursin

olegb

--
DarwinPorts committer, www.opendarwin.org/~olegb

Fra : (Lars Kristian Søren~

Dato : 15-08-03 12:44

Peter Ursin <ZorillaFJERN@DETTEmyrealbox.com> wrote:

> X11 vil jeg især gerne støtte.

Det vil jeg bestemt også mene er det helt oplagte emne: Få én eller
anden UNIX-kyndig til at komme og fortælle noget fornuftigt om både dét
og Fink. Og gerne lidt grundlæggende om brug af Terminalen. Det
interesserer vist rigtig mange for tiden - undertegnede inklusive...

--
mav
Lars Kr. Sørensen

Fra : David Blangstrup

Dato : 14-08-03 23:06

> [...]
> september 2003, hvad skulle så være på programmet ?
>
> Der er ca. 5 timer til rådighed.
>
> Skriv venligst 5 punkter i prioriteret rækkefølge.

Hvordan fungerer Mac OS 8.5
Er det tilrådeligt at opgradere til Mac OS 9.0.1 endnu eller skal vi
vente?
Hvordan nedgraderer man til Mac OS 8.1 hvis man er utilfreds med 8.5?
Hvad er Sherlock?
Hvordan laver man backup på en SuperDisk?

Undskyld, jeg kunne ikke lade være

--
David Blangstrup
Læs Illustreret Tidende på

Fra : Per Madsen

Dato : 15-08-03 00:20

David Blangstrup <firstname@home.lastname.dk> wrote:

> [...]
> Hvad er Sherlock?
> Hvordan laver man backup på en SuperDisk?

ROTLF!!!
--
Mhv.
Per,-...der søger lejl.i Kbh.

Fra : Jesper

Dato : 15-08-03 01:49

> [...]

> Hvad er Sherlock?
> Hvordan laver man backup på en SuperDisk?

Hvordan fungerer System 6.05?
Er det tilrådeligt at opgradere til System 7.1.2 P eller skal vi vente?
Hvordan nedgradere man til System 6 hvis man er utilfreds med system 7?
Hvordan kopierer man filer på MacPlus med System enkelsidede 400KB
disketter, hvis man kun har ét diskettedrev intet fastpladelager
(harddisk)?
Hvad er MultiFinder?

Jeg ku' heller ik' la' vær'
global village idiots. - Paul Ginsparg.