Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Nyt grafikkort til AMD K6
Fra : Torben R

Dato : 12-08-03 08:51

Hej NG,

Hvad vil I mene er den bedste opgradering til et ældre system med:

CPU: AMD K6 / 450 MHz, chipset VIA/MVP3
RAM: 320 MB

Jeg havde tænkt på en Nvidia Gforce MX 4xx med 128 MB ram.

Hvad vil i anbefale for et GPU chipset til ovenstående model uden det bliver
et "overkill"

Der spilles mest fly-sim og 3d-shooter.

På forhånd tak.

--
Torben R

Fra : Henning Larsen

Dato : 12-08-03 11:52

"Torben R" <ilac@FJERNDETTEinet.uni2.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg havde tænkt på en Nvidia Gforce MX 4xx med 128 MB ram.
>
> Hvad vil i anbefale for et GPU chipset til ovenstående model uden det

Enhver GF4 MX vil formentlig være overkill. Jeg har prøvet et GF4 Ti4600
(128mb) på en Pentium 3 800 mhz i FS2002, og det gav nøjagtig samme frame
rate som et fire år gammelt Matrox G400 (32mb). Har også prøvet et GF2 MX200
på en Pentium 233mhz, og det gav samme frame rate som et 6 år gammelt Riva
128 (4mb) i FS98. Nyere grafikkort keder sig i selvskab med gamle
processorer.

Henning Larsen

Fra : Torben R

Dato : 12-08-03 11:58

> [...]
> på en Pentium 233mhz, og det gav samme frame rate som et 6 år gammelt Riva
> 128 (4mb) i FS98. Nyere grafikkort keder sig i selvskab med gamle

Hej Henning,

Tak for dit svar. Der sidder idag et Riva TNT2, 32 MB ram kort i, så du
mener måske
at det ikke kan betale sig at udskifte dette. Det giver især problemer i FS
med hakkende grafik.

Hmm, CPU'en er måske for gammel så en opgrade af GPU ikke kan betale sig ?

På forhånd tak for svar.

--
Torben R

Fra : Henning Larsen

Dato : 12-08-03 12:56

> [...]
> med hakkende grafik.
>
> Hmm, CPU'en er måske for gammel så en opgrade af GPU ikke kan betale sig ?

Jeg ville vente til processor og bundkort skal udskiftes.

Henning

Fra : Villy Jensen

Dato : 12-08-03 14:25

> [...]
> med hakkende grafik.
>
> Hmm, CPU'en er måske for gammel så en opgrade af GPU ikke kan betale sig ?

Hold dig til Riva TNT2, 32 MB, du får ingen(!!!) performanceløft ud af at
montere et nyt skærmkort!!!

Onkel Tom har testet skærmkort på 1000 og på 2700+ -systemer på
http://www6.tomshardware.com/graphic/20030120/vgacharts-01.html
og din K6 CPU har endnu færre muskler til at 'fodre' et kvikt skærmkort.

(Riva TNT2 er sammenlignlig med GF2MX i performance efter min erfaring)

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 12-08-03 17:23

Torben R wrote:
> Hmm, CPU'en er måske for gammel så en opgrade af GPU ikke kan betale
> sig ?

Jeg ville holde mig til det grafikkort du har nu, eller tage den store tur
med nyt bundkort, grafikkort, ram, CPU og CPU køler. Det behøver ikke være
rasende dyrt. Der er meget der er bedre end det du har dig der

--
Martin K

Fra : Thomas Wesley Hinton

Dato : 14-08-03 18:41

"Martin Kirschmeyer"

> Jeg ville holde mig til det grafikkort du har nu, eller tage den store tur
> med nyt bundkort, grafikkort, ram, CPU og CPU køler.

Han kommer nok ikke uden om et nyt kabinet også.

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 14-08-03 18:58

Thomas Wesley Hinton wrote:
> Han kommer nok ikke uden om et nyt kabinet også.

Heh... ja! Naturligvis...

--
Martin K