en dårlig bog
Fra : rasmus carlsen

Dato : 11-08-03 15:37

Hej med Jer!

Jeg har købt en bog ... og den er ufattelig ringe! Nu kan man vel næppe
forlange pengene tilbage, ligesom man heller ikke kan gå i biffen og
bagefter sige, at filmen var dårlig og man er blevet snydt ...

Nuvel - hvis der nu er fejl i trykningen som f.eks. at der mangler et
kapitel, der er blanke sider hist og pist eller den yderste centimeter ikke
kan læses (som når man laver dårlige fotokopier af en bog) så kan man vel få
et nyt og fejlfrit eksemplar.

Den bog, jeg sidder med, har ingen af ovenstående fejl. Til gengæld er der
en sproglig fejl på hver side .... (sådan cirka). Det vil sige at ord står
dobbelt, sætningerne er ukorrekte osv. F.eks. "og derfor derfor er det ikke
...." eller "en regningen blev sendt ..." osv osv. Det er i øvrigt en fagbog.
Og den bærer virkelig præg af, at der ikke er læst korrektur på teksten.

Defor spørger jeg: findes der noget juristeri eller retningslinjer for hvor
mange fejl eller hvilken type af fejl, der accepteres i en bog?

mvh

ras
mvh og

Fra : TGD

Dato : 11-08-03 21:22

"rasmus carlsen" <rasmus(punktum)carlsen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

<KLIP>

> Defor spørger jeg: findes der noget juristeri eller retningslinjer for
hvor
> mange fejl eller hvilken type af fejl, der accepteres i en bog?

Hmm det er vel en skønsmæssig sag, men du er henvist til købeloven, er der
fejl og mangler kan disse reklameres.

Fra : Tholo - www.tholofot~

Dato : 11-08-03 23:17

"TGD" <mrxFJERNES@dk2netFJERNES.dk> skrev i en meddelelse

> Hmm det er vel en skønsmæssig sag, men du er henvist til købeloven, er der
> fejl og mangler kan disse reklameres.

Men spørger du en boghandler, så vil mange af dem sige at der kan være små
fejl i alle bæger, og det kan man ikke gøre noget ved, jeg har købt den
store Ringens herrer bog, den på 4 millioner sider, den til 5-600 kr og der
var flere små fejl i, men det hjælper ikke noget at bytte den til ny, for
der er samme fejl i. Har oplevet det i mange bøger, men bytte dem det kan
man ikke, og byt til nyt hjælper i mange tilfælde ikke, så skal du vente på
næste oplag, og håber at fejlene er rettet der.
--
Med venlig hilsen Fotograf Thomas Lorentsen
www.tholofoto.dk

Fra : Andy

Dato : 11-08-03 23:57

> Defor spørger jeg: findes der noget juristeri eller retningslinjer for
hvor
> mange fejl eller hvilken type af fejl, der accepteres i en bog?

Det minder lidt om 'trivial pursuits' pinligt ukorrekte spørgsmål og svar...
Der var jo nogle som mente at fejlene var så grelle at man skulle kunne få
pengene tilbage(Jeg mener at det var forbrugerrådet, men jeg husker ikke FS
holdning), men producenten var selvfølgelig uenig!

Andy