Adgang til postkasse
Fra : Torben Madsen

Dato : 05-08-03 13:52

Hej
Jeg bor i en opgang hvor der er dørtelefon og man kan kun komme ind ved at
bruge nøgle eller en kode på dørtelefonen. Hvis man ringer på dørtelefonen
ringer telefonen i lejligheden (bruges telefonen ringer den ikke),.
Systemet irritere mig grusomt for postkassen er inde og ingen andre end dem
der kender koden kan aflevere post, Dvs. min familie eller venner kan ikke
lige smide noget i postkassen.
Er der ikke en lov som kræver at der er adgang til postkassen?.
På post-danmarks side har jeg fundet lidt om at der skal være adgang men i
dette tilfælde har de koden og er godt tilfredse, er der en lov som gælder
alle

Torben

Fra : Carsten Riis

Dato : 05-08-03 17:29

Torben Madsen wrote:

> ...... Dvs. min familie eller venner kan ikke
> lige smide noget i postkassen.

Hvor tit sker det da, at du skal modtage af din familie og venner
direkte?

--
Med venlig hilsen Carsten Riis
http://www.bloddonor.dk

Fra : kc

Dato : 05-08-03 19:19

"Torben Madsen" <taske@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> lige smide noget i postkassen.
> Er der ikke en lov som kræver at der er adgang til postkassen?.

Jeg kender ingen lov herom.

Du må nok desværre enten videregive koden til personerne eller håbe en anden
i opgangen vil lukke ind / tage imod.

Glæd dig til gengæld over, at I nok får færre indbrudstyve og andre
problemer!

I sidste ende er det formentlig dig og de andre i opgangen, der ville komme
til at betale for at få flyttet postkasseanlæget, så spørgsmålet er så, hvor
tit det rent faktisk er et problem!

Nytårsaften er det faktisk ganske rart at postkasserne hænger indenfor,
måske er det derfor udlejer har placeret postkasserne indenfor. Postkasserne
holder sikkert også længere inden for, ligesom din post også holder sig tør
noget længere!

KC

Fra : Martin Sørensen

Dato : 18-08-03 22:53

> [...]
> Systemet irritere mig grusomt for postkassen er inde og
> ingen andre end dem der kender koden kan aflevere post

Jeg kender da en der bor et værre sted.. Hans postkasser er også indenfor en
aflåst dør, men der er ikke engang en dørtelefon eller ringklokker udendørs.
De er også bag den aflåste dør.

En aften jeg skulle hente noget ved ham opdagede jeg at det slet ikke var
muligt at komme ind. Jeg kunne altså slet ikke komme i kontakt med ham. Jeg
vil ikke rende rundt og kigge ind af alle vinduerne, så jeg måtte gå hjem
igen for at aftale nærmere med ham hvordan jeg skulle komme ind til ham.

Jeg fik at vide hvilket vindue han sad bag, og så skulle jeg blot banke på
ruden og han ville komme ud at lukke op, men det er da enormt besværligt?

Jeg er ikke klar over, om der findes nogle bestemmelser på dette område, og
om der overhovedet skal være mulighed for at kunne ringe/banke på hos en
bestemt person, endvidere være mulighed for at aflevere post til
vedkommende?

signing off.. Martin Sørensen