Bestilling af ydelse over internettet.
Fra : JBH

Dato : 03-08-03 12:09

Hej.

Jeg skulle bestille en ydelse over internettet. Det er lidt sent, så jeg
sover nok lidt, i alt fald kommer jeg til at lave en forkert bestilling.

Det kan ikke lade sig gøre at annulere ordren vha. hjemmesiden uden det
koster et gebyr da min bestilling er sat til dagen efter og en evt.
annulering.senest kan foretages kl.18.00 Firmaét kan kontaktes indtil kl
22.00 så jeg ringer straks men medarbejderen kan kun bekræfte at sådan er
reglerne.

Hvad siger i til den ?

mvh
JBH

Fra : Lars Ladingkaer

Dato : 03-08-03 12:27

"JBH" skrev:
> Det kan ikke lade sig gøre at annulere ordren vha.
> hjemmesiden uden det koster et gebyr da min bestilling
> er sat til dagen efter og en evt. annulering.senest kan
> foretages kl.18.00 [..]

Det er normalt at der er gebyrer på sene afbestillinger af ydelser.

Men måske du kan præcisere det lidt? Hvilken art ydelse, hvornår bestilte
du den, hvornår forsøgte du at afbestille den og hvori bestod fejlen ?

Mvh, Lars

Fra : JBH

Dato : 03-08-03 21:55

"Lars Ladingkaer" <larl@et-soft.dkX> skrev i en meddelelse

> Det er normalt at der er gebyrer på sene afbestillinger af ydelser.
>
> Men måske du kan præcisere det lidt? Hvilken art ydelse, hvornår bestilte
> du den, hvornår forsøgte du at afbestille den og hvori bestod fejlen ?

Jeg bestilte den ca. kl 21.00 og forsøgte straks at annulere da jeg opdagede
fejlen (ca. 21.05) Annulerede jeg på hjemmesiden accepterede jeg automatisk
et annuleringsgebyr. Derfor ringede jeg straks til firma'et og fik fat i en
medarbejder.
Denne kunne kun bekræfte at det stadig kostede et gebyr at annulere.

Det skal siges at gebyret er 50% af prisen på ydelsen.

mvh
JBH

Fra : Henning Makholm

Dato : 04-08-03 10:07

Scripsit "JBH" <skodkontoen@hotmail.com>

> Jeg bestilte den ca. kl 21.00 og forsøgte straks at annulere da jeg opdagede
> fejlen (ca. 21.05) Annulerede jeg på hjemmesiden accepterede jeg automatisk
> et annuleringsgebyr.

Du svarede ikke på de to vigtigste spørgsmål: Hvilken art ydelse, og
hvori bestod fejlen?

--
Henning Makholm "Den nyttige hjemmedatamat er og forbliver en myte.
Generelt kan der ikke peges på databehandlingsopgaver af

Fra : JBH

Dato : 04-08-03 16:31

> Scripsit "JBH" <skodkontoen@hotmail.com>

> Du svarede ikke på de to vigtigste spørgsmål: Hvilken art ydelse, og
> hvori bestod fejlen?

https://www.bilsyn.dk/aut/public/index2.htm

Citat fra siden:

Udebliverbetaling

Bliver du væk fra en aftalt synstid, kommer du til at betale en
udebliverbetaling, næste gang din bil skal synes. Det koster 50% af synets
pris, hvis du bliver væk uden at melde afbud - eller kommer for sent.

Du kan melde afbud helt frem til kl. 18 dagen inden, du skal møde til syn.
Du skal blot ringe

7013 1818 alle hverdage 07.00-22.00

eller gå ind på www.bilsyn.dk og annullere din tid, så undgår du
udebliverbetalingen. Melder du afbud eller ændrer tid efter kl. 18, dagen
inden du har en synstid, kommer du til at betale.

Citat slut.

Fejlen var at jeg, efter kl.18.00 kom til at bestille en tid til dagen
efter.Selvom jeg straks ringede og annulerede, blev jeg pålagt en
"udebliverbetaling"

mvh
JBH

Fra : Per Christoffersen

Dato : 05-08-03 08:27

"JBH" <skodkontoen@hotmail.com> wrote in message

> https://www.bilsyn.dk/aut/public/index2.htm

Så er det slet ikke omfattet af Dørsalgsloven, som giver 14 dages returret.
Den omfatter aftaler mellem erhvervsdrivende og forbrugere, og SB er ikke en
erhvervsdrivende (og du er heller ikke en forbruger i denne situation).

Du må spørge SB hvilket grundlag de har for at opkræve gebyret/betalingen.
Det skal de nemlig have i form af en lovbestemmelse.

/Per

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 03-08-03 12:27

"JBH" <skodkontoen@hotmail.com> skrev:

> [...]
> og en evt. annulering.senest kan foretages kl.18.00 Firmaét kan
> kontaktes indtil kl 22.00 så jeg ringer straks men medarbejderen

Hvis du er forbruger kan du fortryde købet af ydelsen indtil udførslen
af ydelsen er påbegyndt. Der kan ikke kræves gebyr. Se lov om visse
forbrugeraftaler §12.

Du skal dog være opmærksom på, at der er nogle undtagelser fra den
generelle regle om fortrydelsesret.

http://www.retsinfo.dk/_LINK_0/0&ACCN/A20000044230

--
Morten http://miljokemi.dk