"Andy" <aaa_2500X@hotmail.com> wrote in message
news:3f298f4e$0$24641$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> > For en måned siden var jeg en af de "heldige" der fik en Compaq bærbar i
> > Netto
>
> Til lykke med det... Du køber et produkt som sælgeren hverken kan eller
> ønsker at understøtte efter salget... Men du fik den sikkert billigt.
>
> > Netto solgte disse med den klausul at alle fejl, mangler eller
> > fortrydelse af køb blev håndteret af Compaq's egen support afdeling.
>
> Købeloven kan ikke sættes ud af kraft, heller ikke hvis man hedder Dansk
> Supermarked A/S.
>
> > Allerede første dag jeg havde computeren viste der sig fejl.. Går i blå
> > skærm i windows uden man har installeret noget som helst. Altså der er
en
> > mangel ved produktet. (Har snakket med andre der købte samme computer og
> de
> > har ikke mit problem)
>
> Optag det på video... Køb evt. et billigt webcam til formålet!
>
> > Ringer efter et par dage hvor jeg har prøvet at få skidtet til at virke
> til
> > supporten, og den bliver sendt til reperation i Holland.
>
> Du skulle have reklameret til Netto...
>
> > Da computeren
> > kommer tilbage lidt over en uge efter er fejlen ikke blevet rettet.
>
> første forsøg.
>
> > Firmaet der skulle reparere den havde fuldstændig misforstået problemet
> ved
> > den, eller havde simpelthen ikke læst beskrivelsen..
>
> Gem alt hvad du får på skrift.
>
> > Samtidig kan man se på bærbaren at den ikke ligefrem er blevet særligt
> pænt
> > behandlet af reparatørene.. Skærmen var helt fedtet ind og der var da
også
> > kommet nogle meget små ridser i samme. Ud over dette var en af
> > "gummi-fødderne" væk..
>
> Dvs. varen er væsentlig mindre værd og du har aldrig nået at bruge den.
>
> > Var selvfølgelig ikke glad for disse mangler, men hæftede mig ikke så
> meget
> > ved dem.
>
> Det bør du!
>
> > Dette kan jeg vel forlange iflg den nye købelov ?
> > (
http://www.fi.dk/ret/koeb/nykoebelov/forbrugerret/)
>
> Send Netto et anbefalet brev hvor du beskriver hele situations forløbet og
> kræver at hæve handelen jvf. Købelovens §78 stk 4. Giv Netto 10
arbejdsdage
> til at opfylde dit krav. Behold kopi af af brevet, og lav fotokopi af alle
> relevante papirer og meddelelser fra Compaq.
>
> Netto vil sikkert sige at det ikke er deres problem, men der synes jeg at
du
> skal holde fast i at man ikke bør sælge produkter som man hverken vil
eller
> kan supportere efter købet. gør opmærksom på at afhjælpning ikke er sket
> inden for rimelig tid, uden udgift og uden væsentlig ulempe for køberen
samt
> at der på intet tidspunkt er blevet stillet en anden bærbar til rådighed.
>
> Hvis det ikke hjælper, så send sagen til forbrugerklagenævnet
>
>
Jeg mener da netop at Netto har lavet en god handel til deres kunder.
Hvor meget suport tror du en gennemsnitlig Netto medarbejder er i stand til
at yde ang. bærbare PC'er (ikke for at nedgøre Netto medardejdere, men det
er ligesom ikke deres område)
Det har Netto så indset, hvorfor de køber en suport aftale med en firma der
må formodes at have den nødvendige viden, i dette tilfælde importøren af
produktet.
Hvor mange andre steder kan du komme i tanke om at de produkt, allerede ved
første rep. forsøg kommer til importørens værksted, og ikke et lille
baggårdsværksted ?
Kenneth