Mit teleselskab (Tele2/Cirque = Undgår for alt i verden disse teleselskaber)
som vi har her i ejendommen, har en lidt underlige form for telefonregning,
som kun bestå af tre linie på min PBS oversigt som er
1. august betales aftale xxxxxx
Cirque bredbånd A/S
Telekommunikation xxx,xx kr.
og det er alt.
På Telestyrelsens (
http://www.itst.dk/wimpdoc.asp?page=tema&objno=95024614),
under telefonregninger -> Hvilken oplysninger skal stå på min
telefonregning, stå følgende
Du kan selv vælge, om din telefonregning skal være takstopdelt eller
specificeret. Ved en takstopdelt regning er regningen delt op i f.eks.
fastnetnumre, mobilnumre og udlandet. På en specificeret regning oplyses
samtlige opkald med oplysninger om, hvornår opkaldet er foretaget, varighed
af opkaldene og prisen for opkaldene.
Den form for telefonregning du vælger at få tilsendt ved hver
regningsudskrivning er gratis. Vil du have tilsendt en ekstra regning, må
teleselskabet gerne tage betaling for denne.
Efter min bedste overbevisning er det langt fra nok, men hvilken muligheder
har jeg for at "banke" dem på plads. Og er det nok, at de bare henviser til,
at man kan jo bare hente dem på nettet hvis man vil. Nu er det jo ikke alle
i ejendommen (220 andelsboliger) der har internet, så kan de kræve det. Hvis
man ønsker en papir regning, så koster det 15 kr.
Sagt på en anden måde, hvad er mine rettigheder og pligter i denne sag.
Allan Bach