Spørgsmål ang. TV censur
Fra : Casper H - OldTraffo~

Dato : 30-07-03 00:36

Er det i Danmark lovligt for private organisationer, at "ligge" censur på
danske tv kanaler?

Der er en ny regel under opsejling hos DBU og UEFA, som gør at det mellem
kl. 15 og 17 om søndagen er forbudt at sende fodbold på dansk tv.

Det vil kunne forhindre TV 2 i at sende den traditionsrige Community
Shiled(Charity Shield), som står mellem Manchester United og Arsenal i år
live.
Det vil kunne forhindre Canal Plus i at sende søndagskampene i Premier
League live, selvom det er en betalingskanal og de har betalt dyre domme for
at have rettighederne til?

Jeg syntes det er noget af det mest latterlige DBU har fundet på længe!
Så skal nogle højtbetale folk i DBU og UEFA bestemme hvad jeg skal se, for
at de kan pleje deres interesse?
Jeg er ligeglad med dansk fodbold, hvorfor jeg syntes det er grimt, at DBU
skal tvinge mig til at se noget amatøragtigt dansk fodbold....

Det skal lige siges, at både tv2 og canal plus, efter signende, ligger i
forhandlinger om dispensationer.
Men vil det være lovligt?
Jeg mener selv det er censur og ligefrem diktatorisk.

Fra : Peter G C

Dato : 30-07-03 07:32

"Casper H - OldTrafford.dk" <webmaster@oldtrafford.dk> skrev i en meddelelse

[klip]

> Jeg mener selv det er censur og ligefrem diktatorisk.

Det er ikke censur i juridisk forstand. Det er blot aftaler mellem
rettighedshavere og købere af disse rettigheder. Der er som udgangspunkt
intet juridisk problem dér.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : O-V R:nen

Dato : 30-07-03 10:51

"Peter G C" <pgc@FJERNDETTEnospam.dk> writes:

> Det er ikke censur i juridisk forstand. Det er blot aftaler mellem
> rettighedshavere og købere af disse rettigheder. Der er som udgangspunkt
> intet juridisk problem dér.

(Bortset fra evt konkurrenceretlige forhold.)

Fra : Ivar Madsen

Dato : 31-07-03 07:47

Casper H - OldTrafford.dk skrev Onsdag den 30. juli 2003 01:35 i
dk.videnskab.jura:

> Jeg mener selv det er censur og ligefrem diktatorisk.

Nej, hvis det var stastmagten, der på forhånd ville godkende kampen
inden den blev sendt, så var det censur.

Ivar Madsen

Der søger et link til gratis satalitbiler med hurtig opdatering efter
bildet er taget,,,