ping
Fra : martin kristensen

Dato : 19-12-00 15:24

Hvordan ping´er man en IP adresse på en imac??

Fra : Thomas Bjørn Anderse~

Dato : 19-12-00 15:34

"martin kristensen" <martinkristensen@crosswinds.net> writes:

> Hvordan ping´er man en IP adresse på en imac??

F.eks. med WhatRoute som kan hentes fra www.versiontracker.com

Interarchy kan til nød også bruges, hvis du altså kan gennemskue dens
"kage" interface.

Thomas
--
Thomas Bjorn Andersen, bjorn@daimi.au.dk
+++ATH

Fra : N/A

Dato : 26-12-00 01:25

Fra : Thomas Boelskifte

Dato : 26-12-00 01:25

Lars H. Fischer <nyheder@nospam.dk> wrote:

> Lidt offtopic, men nu var den der igen den med +++ATH er der nogen der
> ved hvilket register man kan ændre på, så den ikke smækker røret på når den
> ser kommandoen??

Jeg ved godt hvad jeg ville gøre, du er for høflig Lars.

Mojn, Thomas

--
Apple Computer, Inc. 1 Infinite Loop - Cupertino, CA 95014 USA

"We have a machine that is so fast,
it calculates an infinite loop in six seconds"

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 27-12-00 13:13

> [...]

> ved hvilket register man kan ændre på, så den ikke smækker røret på når den

Jeg ved nu ikke om det er muligt at slå escape sekvensen fra. Hvis det
er muligt vil modemet ikke kunne gå i command mode og din Mac vil
således ikke kunne få dit modem til at lægge røret medmindre at der
bruges DTR osv.

Hvis dit modem reagerer på +++ er dit modem fejlbehæftet! Faktisk vil du
ikke kunne læse resten af min post nu hvis dette er tilfældet. For at at
escape sekvensen skal virke skal der være en pause på et sekund før de
tre plusser og en pause på et skund derefter. Thomas'es signatur skulle
ikke kunne gøre det selvom han har lagt et par mellemrum ind før
plusserne!

> Glædelige jul

I lige måde.
--
Venligst Michael Tysk-Andersen

Fra : Thomas Bjørn Anderse~

Dato : 27-12-00 20:29

mta@mac.com (Michael Tysk-Andersen) writes:

> [...]
> er muligt vil modemet ikke kunne gå i command mode og din Mac vil
> således ikke kunne få dit modem til at lægge røret medmindre at der

S2 kan ændres så modemet bruger en anden escapekode, men så skal man
selvfølgelig selv sende en anden escapekode for at smække røret på.

> [...]
> tre plusser og en pause på et skund derefter. Thomas'es signatur skulle
> ikke kunne gøre det selvom han har lagt et par mellemrum ind før

S12 bestemmer hvor mange 1/50 sekunder pausen skal være. Selv med mine
mellemrum (som er anbragt der af æstetiske årsager), bliver der ikke 1
sekunds pauser, da også mellemrum er data der skal transmiteres. Jeg
troede i øvrigt, at /alle/ modemer siden 2400 bps modellerne var
modstandsdygtige over for det lille trick

Thomas