Licens
Fra : Erik Jørgensen

Dato : 25-07-03 17:45

Hej

Håber i kan hjælpe os. Vi har i familien haft en diskussion om, hvad
fjernsynslicenskontrollører må. Vi er uenige om, hvorvidt de har krav på at
måtte kom ind i huset og se, om der er et fjernsyn.

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 25-07-03 18:40

"Erik Jørgensen" <no-spam@her-er-ingen.dk> skrev:

> Håber i kan hjælpe os. Vi har i familien haft en diskussion om,
> hvad fjernsynslicenskontrollører må. Vi er uenige om, hvorvidt de
> har krav på at måtte kom ind i huset og se, om der er et fjernsyn.

Licenskontrolløren har ingen andre rettigheder end enhver anden. Dvs.
han har ikke ret til at komme ind i huset.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Bjarke Ravn-Jonsen

Dato : 25-07-03 20:43

In news:Xns93C3C810E9716.miljokemi.dk@130.133.1.4 ,
Morten Bjergstrøm <nospam01@miljokemi.dk> typed:

> Licenskontrolløren har ingen andre rettigheder end enhver anden. Dvs.
> han har ikke ret til at komme ind i huset.

Jeg skal ikek gøre mig klog på det, da jeg intet ved om jura. Men er sikker
på at jeg kan huske at det har været oppe og vende før, hvor det blev sagt
at de vist nok kunne komme ind, på en anden måde end "enhver anden" -Men er
ikke sikker groups.google.com gav heller ikke noget- Men måske er der andre
der kan huske tråden ?
--
/ Bjarke
http://www.setiathome.dk

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 26-07-03 08:13

"Bjarke Ravn-Jonsen" <usenet@mandril.dk> skrev:

> [...]
> måde end "enhver anden" -Men er ikke sikker groups.google.com gav
> heller ikke noget- Men måske er der andre der kan huske tråden ?

De kan i princippet få en dommerkendelse men det forudsætter en
begrundet mistanke. Jeg har aldrig hørt om et tilfælde, hvor der er
givet en dommerkendelse til licensfolkene, men kan naturligvis ikke
afvise det.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Reino Andersen

Dato : 27-07-03 11:46

Morten Bjergstrøm skrev:

> De kan i princippet få en dommerkendelse men det forudsætter en
> begrundet mistanke.

Efter hvilke regler?

--
Reino

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 27-07-03 12:02

"Reino Andersen" <reino@get2net.dk> skrev:

> Efter hvilke regler?

http://www.familieadvokaten.dk/Breve-100/b100-131.html

Via Fogedretten. Hvilken specifik § i RPL er jeg ikke klar over men
muligvis §653, der henvises dog til en ikke-eksisterende § i lov om
radio- og fjernsynsvirksomhed.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Jimmy

Dato : 25-07-03 22:40

"Morten Bjergstrøm" <nospam01@miljokemi.dk> wrote in message

> Licenskontrolløren har ingen andre rettigheder end enhver anden. Dvs.
> han har ikke ret til at komme ind i huset.
>
> --
> Morten http://miljokemi.dk

Hvad så hvis de "pejler" eller hva de nu gør, og kan se at der er et TV i
huset, men beboeren siger han ikke har, og nægter licensmanden adgang? Får
de så en dommerkendelse? Og hvad så hvis de får den og kommer og finder et
TV? Er det så den samme procedure med et par måneder oveni licensen som man
får hvis man knækker sammen første gang han er der og indrømmer man har haft
TV et stykke tid, men har "glemt" at tilmelde sig, eller koster det ekstra
pga. besværet de har haft med en kendelse?

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 26-07-03 08:17

"Jimmy" <jimmy@nothx.com> skrev:

> Hvad så hvis de "pejler" eller hva de nu gør,

De pejler skam ikke. De går rundt med en liste over de husstande, der
betaler licens og banker på der, hvor der ikke betales licens.

> [...]
> TV et stykke tid, men har "glemt" at tilmelde sig, eller koster
> det ekstra pga. besværet de har haft med en kendelse?

Du kan se reglerne i lov om radio- og fjernsynsvirksomhed kapitel 10
http://www.retsinfo.dk/_GETDOCI_/ACCN/A20020105230-REGL

Hvis man unddrager sig licens er kontrolafgiften det samme som den
licens man ikke har betalt men mindst 500,- (§70)

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Frej Jensen

Dato : 26-07-03 08:51

"Jimmy" <jimmy@nothx.com> skrev i en meddelelse

> Hvad så hvis de "pejler" eller hva de nu gør,

....kigger ind af vinduerne, - som jeg har oplevet en enkelt gang! :)

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 26-07-03 09:04

"Frej Jensen" <frej@nospamlegepsace.dk> skrev:

> ...kigger ind af vinduerne, - som jeg har oplevet en enkelt gang! :)

Man må ikke gå og lure ind af folks vinduer.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Jimmy

Dato : 26-07-03 17:08

> Man må ikke gå og lure ind af folks vinduer.
>
> --
> Morten http://miljokemi.dk

Ja den holder heller ikke i retten må jeg gi dig ret i.

Fra : ASKF

Dato : 29-07-03 06:47

Jimmy ytrede sig i <3f22a753$0$9505$4d4eb98e@read-nat.news.dk.uu.net>
med dette:

>"Morten Bjergstrøm" <nospam01@miljokemi.dk> wrote in message

>Ja den holder heller ikke i retten må jeg gi dig ret i.

Siden hvornår er fremlæggelse af beviser, der er fremkommet via en
ulovlig/strafbar handling, begyndt at blive afvist af danske domstole?

At det er dumt at benytte sådanne beviser, da men jo efterfølgende kan
anklages, er så en helt anden sag.
Allan Stig Kiilerich Frederiksen