Andet multimedie
bentjuul 3670
Vedr. Adobe PageMakker
Fra : Linda & Søren Peter ~

Dato : 18-01-01 19:09

Hej NG..

Er der nogen her der kan sige mig, hvad Adobe PageMaker
sådan bruges til?? Mit firma har netop indkøbt Photoshop og
Illustrator til brug til fremstilling af annoncer m.m.

I pakken var også programmet PageMaker. Der er bare det, at
jeg ikke rigtig kan finde ud af at bruge det. Eller rettere jeg ved
ikke rigtigt hvad det skal bruges til.

Er der en der har erfaring med programmet, så hører jeg
meget gerne fra dig, da jeg

Hilsen Søren

Fra : Madsen

Dato : 18-01-01 19:23

"Linda & Søren Peter Frøsig" <kreativefrosig@mail.tele.dk> skrev:

> [...]
> ikke rigtigt hvad det skal bruges til.
>
> Er der en der har erfaring med programmet, så hører jeg

Desværre kan jeg ikke hjælpe dig ret meget i hvordan PM virker,
men jeg kan fortælle dig hvad det bruges ti.l :)
Normalt er det tænkt sådan at du klargører/laver billedmaterialet
i Photoshop, grafikken i Illustrator og derefter samles det hele
i Pagemaker. Pagemaker kan f.eks lave hele kataloger med flere
sider i samme dokument.
Pagemaker er et såkaldt sideombrydningsprogram med samme
formål som Quark og InDesign, hvoraf Quark stadig er det mest
anvendte til formålet.

--
Mvh Madsen
(Remove »who« in email)

Fra : Niels Svendsen

Dato : 18-01-01 22:13

Et glimrende program til nøjagtig fremstilling af alle former for materiale til trykning. Kan fremstille materiale til bogtrykkeren, din egen printer o.s.v. ud over det, kan alle materialer lavet PM, sendes som pdf-filer, du kan endog fremstille web-sider direkte fra PM.

--
Niels W. Svendsen
Baltorpvej 173, 2. tv.