Vand
Fra : Bettina Madsen

Dato : 04-04-01 21:25

Hej!

Jeg har et spørgsmål ang. postevand. Kan man drikke for meget
vand, således at man kommer til at føle sig dårlig tilpas.
Hvis fx. man lige er startet med at optrappe sit vandindtag?

Håber der er nogle der ved noget om dette, og evt. har en
forklaring hvis der er tilfældet ?!

mvh. Bettina

Fra : Henrik Bruun-Peterse~

Dato : 04-04-01 21:39

"Bettina Madsen" <bettina@cyberdude.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Hvis fx. man lige er startet med at optrappe sit vandindtag?
> Håber der er nogle der ved noget om dette, og evt. har en

Hej Bettina

Jeg har prøvet at overdrive et vand indtag, ca. 8 liter om dagen. Jeg fik
dengang at vide at det ikke var nogen god idé da man begyndte at udvaske de
vandopløselige vitaminer. Om det er en skrøne ved jeg den dag i dag ikke.

Men det er jo tisse besværligt men alt det vand og afhængig af hvor stor
fysisk aktivitet man har må mellem 3-5 liter være nok.

Under indtagelse af de ca. 8 liter vand oplevede jeg aldrig noget ubehag.

Henrik

Fra : Mikkel Gybel Jensen

Dato : 04-04-01 22:43

"Henrik Bruun-Petersen" <news@nytliv.net> wrote in message

> [...]
udvaske de
> vandopløselige vitaminer. Om det er en skrøne ved jeg den dag i dag

Vi har jævnligt raske forsøgspersoner i mit laboratorium, der
udskiller 8 - 10 liter urin per døgn, hvilket må betyde, at de
indtager ca. lige så meget - og de er netop rask!

Mikkel
--
Mikkel Gybel Jensen, stud. scient biochemistry
e-mail: m.gybel@earthling.net, ICQ: 9821906

Fra : amogensen

Dato : 13-04-01 11:28

Hej Bettina,

Jeg har selv prøvet at drikke for meget postevand på for kort tid, med det resultat at jeg fik ondt i maven. Det var jo et alt for stort volumen i forhold til mavesækken. Jeg tror bare du skal lytte til din krop (med et lidt fortærsket udtryk *g*). Hvis du "skvulper" og føler dig "fuld", så drik noget mindre.
Med venlig hilsen Anne-Mette.

http://www.kandu.dk/