Bluetooth, GPRS & 6310i...
Fra : Klaus Lauritsen

Dato : 07-08-03 21:13

Davs i gruppen,

jeg har netop fået min ThinkPad udstyret med et Bluetooth-kort, bestilt GPRS
til mit TDC-Duét og efter det meste af en eftermiddag med opdatering af
6310i-firmware, driverdownload & installering er det ved at være på skinner.
Jeg har dog nogle praktiske spørgsmål, som nogle i dette forum måske kan
svare på:

1.
Er det muligt at indstille en 6310i til at acceptere opkoblingen fra
laptoppen, uden at man skal finde telefonen frem af inderlommen og trykke
"Acceptér"? Jeg har jo "parret" dem 'en gang for alle??

2.
Som det er sat op pt, skal jeg manuelt skifte mellem "Nokia 6310i Dial-Up
networking" & "Nokia 6310i Nokia PC Suite" for at skifte mellem at
internette og have adgang til telefonsetup via den virtuelle COM-port. Jeg
skal endda ind og sætte comport-nr i "Nokia Connection Manager" manuelt,
hver gang jeg har været på nettet og igen vil bruge den serielle
BT-forbindelse til telefonen. Hvorledes kan dette manuelle arbejde undgåes,
så det alt i alt "bare virker" uden manuelt klikkeri?

--

MVH Klaus Lauritsen
(Remove NIXTHIS in replyadress to send me an email)

Fra : Lars Knudsen

Dato : 08-08-03 08:14

Hej Klaus,

"Klaus Lauritsen" <klauslauritsenNIXTHIS@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> laptoppen, uden at man skal finde telefonen frem af inderlommen og trykke
> "Acceptér"? Jeg har jo "parret" dem 'en gang for alle??

Det kan du sætte på telefonen. Du kan inde under bluetooh finde din bærbares
profil, og så sætte at den altid skal acceptere forbindelse fra denne. Så
spørger den ikke mere.

** Lars

Fra : Lars Brink

Dato : 08-08-03 09:40

> jeg har netop fået min ThinkPad udstyret med et Bluetooth-kort, bestilt
GPRS

Hvilken BT adapter har du fundet som virker med Nokia 6310i. Jeg har selv en
og har hørt at kun få virker sammen med denne telefon. Jeg er interetsseret
i en lignende.

--
Mvh - Lars Brink

I have only been wrong once – that was when I thought that I was wrong.

Fra : søren poulsen

Dato : 09-08-03 16:20

"Lars Brink" <usenet@papayaREMOVEconsulting.com> skrev i en meddelelse
> [...]
en
> og har hørt at kun få virker sammen med denne telefon. Jeg er

hejsa
jeg har et anycom BT pcmcia kort i min laptop og det virker sammen med 6310
og 7650

--
Mvh. Søren Poulsen
smeden36@mail.dk

Fra : Tom Christensen

Dato : 09-08-03 23:42

Hej Lars

> [...]
en
> og har hørt at kun få virker sammen med denne telefon. Jeg er

Jeg har købt en Sandberg USB Bluetooth dongle, som fint kobler min 6310i
sammen med min bærbare PC.

--
venlig hilsen
Tom Christensen

(fjern nomail- hvis du vil skrive til mig)