skift til telia
Fra : KsNa

Dato : 07-08-03 16:43

Ved nummerportering til Telia (SMS 0 kroner), er nummeret blevet lukket hos
det gamle selvskab (giver 3klangstone hvis man ringer til det), men den nye
telefon(3510i) med Telias SIMkort skriver "SIM kortet kunne ikke
registreres", betyder et at kortet er defekt eller, at Telia ikke har åbnet
endnu (skulle ellers virke fra kl.06.00 idag).

Mvh.
Kim

Fra : Brian

Dato : 07-08-03 16:47

Hejsa

KsNa wrote:
> [...]
> kortet kunne ikke registreres", betyder et at kortet er defekt
> eller, at Telia ikke har åbnet endnu (skulle ellers virke fra

Nåda.....

Hvad vil du så gøre ved det ??

*Hint: Ring til Telia Support*

/Brian

Fra : Fischer

Dato : 07-08-03 17:13

> Hvad vil du så gøre ved det ??
> *Hint: Ring til Telia Support*

Du får det til at lyde som noget man lige klarer på ½ time.

*Fischer

Fra : KsNa

Dato : 07-08-03 17:25

"Fischer" <myfischer87@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Du får det til at lyde som noget man lige klarer på ½ time.

Det syntes jag nu ikke, ventetiden har varet fra den 5 juli 2003, altså lidt
over en måned, når så brevet med datoen kommer forventer man da også at det
fungerer, tilmed har jeg jo først beklaget mig næsten 12timer efter at det
skulle virke.

Mvh.
Kim

Fra : Fischer

Dato : 07-08-03 18:39

> Det syntes jag nu ikke, ventetiden har varet fra .....

Du misforstår mig.
Det var det med at få fat i Telia kundeservice jeg ikke mente man altid skal
forvente at klare på ½ time (overdrivelse fremmer forståelsen).

*Fischer

Fra : KsNa

Dato : 07-08-03 17:27

"Brian" <brian@mailNOSPAM.tele5.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa

> Nåda.....
>
> Hvad vil du så gøre ved det ??
>
> *Hint: Ring til Telia Support*

Har prøvet (ventetid 4min. = udemærket) men de sige at jeg bare skal vente.

mvh.
Kim

Fra : Esben

Dato : 07-08-03 17:59

Det er begynderfejl, telia har aldrig før fået et nummer porteret til dem
hehe
Esben

Fra : Odense

Dato : 07-08-03 19:14

Jeg fik mit nr. flyttet over til Telia og jeg har altid været tilfreds. det
samme har min mand.
Express kan godt betale sig ,hvis man smsère meget.
Bente

Fra : Georg

Dato : 07-08-03 18:07

Jeg må desværre skuffe dig. Du har selv valgt at blive telia kunde. Fra nu
af, vil du trækkes med uforklarlige regninger, også selvom din telefon ikke
virker. Skulle du betale regningerne, vil du modtage rykkere. Nægter du, at
betale for noget du ikke har brugt, ja så vil du også få regning, rykkere
osv. Når du ringer til Telia kundeservice og de lover dig, at nu har de fået
styr på det, ja så sender de en regning mere plus, naturligvis et ekstra
opkrævningsgebyr. Det er din egen skyld. Du kunne jo bare have valgt et
selskab der har lidt mere styr på tingene.

Georg (der ALDRIG bliver Telia kunde, om så der kun fandtes Telia)

Fra : KsNa

Dato : 07-08-03 18:58

"Georg" <linesnuden@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> opkrævningsgebyr. Det er din egen skyld. Du kunne jo bare have valgt et
> selskab der har lidt mere styr på tingene.

Nu er det min datter der skal bruge telefonen, og flere af hendes
klassekammerater har samme type Teliaabonenent, det virker fint og de har
ikke haft nogen problemer, jeg har da også været skæptisk efter at jeg har
læst her i gruppen, men når man kender flere hvor det virker fint er jeg
alligevel ikke så skæptisk, nu får vi se hvordan det kommer til at virke.

Mvh.
Kim

Fra : Odense

Dato : 07-08-03 19:15

Jeg har aldrig fået rykkere og ekstre regninger...

Bente

Fra : M_abs

Dato : 07-08-03 20:40

"Odense" <bente76@"FJERN"privat.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har aldrig fået rykkere og ekstre regninger...
>
> Bente

Så vent til du engang prøver at forlade dem, regn bare med at de ikke "får"
opsigelse første gang den kommer. Når du så ikke har været kunde hos i et
halvt til helt år, får du pludselig en regning der bare siger:
rykkergebyr 100 kr.
rykkergebyr 100 kr.

selv om du har betalt alle regninger du har fået, og du aldrig har modtaget
de regninger som Telia mener du skal betale rykkergebyr for.
Når du så ringer til deres "kundeservice" så holder de ferie eller er syge
lige længe nok til at regningen med rykkerne udløber.

Dette er taget ud fra mine egne oplevelser med Telia, da jeg forlod dem. Jeg
lukkede 2 abb. med 2 ugers mellemrum selvfølgelig i hver sigt brev, Telia
"modtog ikke" brevene eller de havde fejlet, men jeg skulle selvfølgelig
stadig betale for den ekstra måned.
Det der fik mig til at skifte fra dem, var at de "glemte" at sende mig en
regning og så sendte mig en rykker for denne regning.
Sjovt nok "glemte" telia regningen lige før jul, næste år lige før jul kom
de 2x rykkergebyr, uden forklaring.

Jeg stoler ikke ret meget på noget teleselskab, men jeg stoler slet ikke på
Telia.

Det ene positive ved dem dengang var at jeg har aldrig ventet mere 5 minuter
i telefonen på kundeservice, og jeg mindst en gang har ringet til
kundeservice kl. 5 om natten.

mvh Morten

Fra : Bo Larsen

Dato : 08-08-03 07:18

M_abs og mange andre wrote:

Jeg forstår ikke den hetz der kører modt Telia. Det er ligesom for eet par
år tilbage hvor det var Debitel det gik ud over. Bevars Telia laver fejl,
men det gør TDC, SonoFon og de andre selskaber også. Så hvad er problemet?

- Jeh er selv kunde i Telia, og har både fastnet-telefon, mobiltelefoner og
ADSL hos dem. Jeg oplever ikke disse problemer og har heller ikke oplevet
ventetid når der skal ringes til Deres kundeservice.

På mig virker det som om folk ikke har andet at tage sig til!

Og Nej! Jeg er _ikke_ ansat hos Telia!
--
Med Venlig Hilsen

Bo Larsen
- En glad Telia-kunde.

Fra : Connie Nielsen

Dato : 08-08-03 08:28

> [...]
> men det gør TDC, SonoFon og de andre selskaber også. Så hvad er problemet?

Nu har jeg været sonofon kunde i snart 6-7 år, og har altid fået en god og
hurtig behandling. Regningerne er altid blevet betalt til tiden, så ingen
problemer der.
Sidste år købte jeg dog en billig telefon med telia abonnement, og begyndte
at bruge nummeret i bilen. Jeg er nu blevet lovet at de har slettet mig inde
hos Telia, men tror ikke helt på det endnu. Jeg har indtil videre betalt
700.- i "rykker gebyr" for regninger jeg aldrig har modtaget. De sender et
rykker gebyr ud, men ingen regning.
Til alle der overvejer Telia.....Glem det, hvis ikke du vil flåes
fuldstændig.
Sidst jeg snakkede med Telia, fik de at vide at hvis der kom een rykker mere
til min adresse, kunne de diskutere det videre forløb med en advokat i
stedet. De er det største svindler firma der findes pt i Danmark...

Puhhh, der fik jeg luft.

Mvh..Søren Jørgensen ( Skrevet fra konens computer)

Fra : Per Thomsen

Dato : 11-08-03 13:29

"Connie Nielsen" <connie@smukkeagner.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> til min adresse, kunne de diskutere det videre forløb med en advokat i
> stedet. De er det største svindler firma der findes pt i Danmark...

Det lydder meget som min historie, både med Sonofon og med Telia.

Godt nok er jeg kun kommet op på 400,- i inkasso- og rykkergebyrer.
(_Var_tilmeldt_PBS_)

Per

Fra : Kurt

Dato : 12-08-03 18:46

Nu må I tage jer sammen.
Telia er et firma af de værre.
Jeg har kæmpet med dem i 6 måneder vedrørende en regning på latterlige kr.
45,-, som jeg har dokumenteret overfor dem at jeg har betalt.
Men jeg ved ikke om Telia bevidst ser bor bort fra beviser.
Jeg har modtaget et utal af rykkere på 100 kr, samt inkassovarsler.
Dette til trods for jeg har klaget til dem og bedt dem om en afgørelse.
Det var et råd jeg fik fra IT- & Telestyrelsen.
Både jeg selv og IT- & Telestyrelsen har telefoneret til Telia flere gange
uden at kunne i kontakt til dem, så gad vide om deres telefoner er
defekte?????

Rykkerne begyndte først at komme da vi opsagde vores mobilabonnement.

Så sålænge I beholder jeres abonnement så hører I nok ikke fra Telia, men
hvis I vover at opsige jeres abonnement, så får I nok en lille hilsen.

mvh.

Kenneth

Fra : Per Thomsen

Dato : 13-08-03 08:00

?

> [...]
>
> Så sålænge I beholder jeres abonnement så hører I nok ikke fra Telia, men
> hvis I vover at opsige jeres abonnement, så får I nok en lille hilsen.

Din historie er jo ikke meget anderledes end Connies, Fischers og min.

Per

Fra : Fischer

Dato : 08-08-03 09:00

> [...]
> eet par år tilbage hvor det var Debitel det gik ud over. Bevars Telia
> laver fejl, men det gør TDC, SonoFon og de andre selskaber også.

Problemet er at Telia laver mange flere fejl end de andre.

Af alle klager over mobilselskaber hos Forbrugerinformation, står Telia for
de 53%. Det er faktisk ret godt gået når man tænker på hvor lille en
markedsandel de har.

Kilde:
http://www.fi.dk/presse/faktaartikler/teleklager/

*Fischer

Fra : Claus E Beyer

Dato : 07-08-03 16:47

> [...]
> registreres", betyder et at kortet er defekt eller, at Telia ikke har åbnet
> endnu (skulle ellers virke fra kl.06.00 idag).

Findes der virkeligt nogen der skifter TIL Telia?

Claus

Fra : KsNa

Dato : 07-08-03 17:26

"Claus E Beyer" <cebeyer@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> "KsNa" <ksna@mail.dk> skrev i en meddelelse
>
> Findes der virkeligt nogen der skifter TIL Telia?

Ja, SMS til 0 (nul) kroner kan gøre det(der ringer aldrig)

Mvh.
Kim

Fra : Flemming Joensson

Dato : 07-08-03 17:49

"KsNa" <ksna@mail.dk> wrote in

> Ja, SMS til 0 (nul) kroner kan gøre det(der ringer aldrig)

Men med den abonnmentspris, så skal der godt nok smides nogle sms'er afsted
før det er billigere end CBB / Telmore.

Flemming

Fra : KsNa

Dato : 07-08-03 19:14

"Flemming Joensson" <flemming@fjerndette.joensson.org> skrev i en meddelelse
> "KsNa" <ksna@mail.dk> wrote in

> Men med den abonnmentspris, så skal der godt nok smides nogle sms'er
afsted
> før det er billigere end CBB / Telmore.

Ja der skal sendes 20stk pr. dag i gennensnit.
Selv om det næsten er en Telmore-Guru-gruppe der er her, og med fare for
øretæver siger jeg det alligevel, det er altså ikke for ALLE, at det er
billigst med telmore.
Hvis du viste hvor mange SMSer, piger på 14-15 år kan sende på bare én time,
så jeg er ikke i tvivl - det vil være billigere med Telias SMS-0-kroner.

mvh.
Kim

Fra : Kamran Sarwar

Dato : 09-08-03 14:01

For min lillesøster kan det slet ikke betalte sig med andet en Telias gratis
sms abonnement.

Min lillesøster sender mange sms'er til udlandet bl.a. til Pakistan og
resten af Asien. Med Telmore koster udlandsms fra DK 2,70 kroner pr sms . De
120 om måneden i abonnement for Telia er således hurtigt tjent hjem ved blot
1-2 sms pr dag. Hun sender måske i snit 20-30 sms om dagen til udlandet. Det
ville jo koste hende mindst 50-80 kroner om dagen med Telmore. Så 2 dages
sms forbrug hos Telmore svarer ca til abonnementsprisen hos Telia for
hende - resten af måneden er "gratis"

mvh

Kamran

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 09-08-03 16:46

Hej

"Kamran Sarwar" <KamranSarwar2000@hotmail.com> wrote:

> [...]
>120 om måneden i abonnement for Telia er således hurtigt tjent hjem ved blot

Så tror jeg at hun på eet eller andet tidspunkt får et økonomisk chok,
den med "gratis" SMS gælder kun inden for Danmark, så med mindre de
sms'er hun sender, er til Danske telefoner der befinder sig i udlandet,
så kommer der nok noget af en regning.

Sakset fra Telia's betingelser for Express abb:

<copy>
Fri SMS, hvor gælder det?
Fri SMS i DK
Sendte SMS fra person til person
Sendte SMS til 767/555

SMS’erne til nul kroner må bruges til normalt privat brug, fra person
til person i Danmark
</copy>

--
M.v.h. Ole®

"Skik følge, eller land fly"

Fra : Flemming Joensson

Dato : 13-08-03 09:31

"KsNa" <ksna@mail.dk> wrote in

> [...]
> Selv om det næsten er en Telmore-Guru-gruppe der er her, og med fare
> for øretæver siger jeg det alligevel, det er altså ikke for ALLE, at

Det var heller ikke min mening at påstå dette. For mig, som sender ca. 1-2
SMS per dag i løbet af et år kan det slet ikke gå an. Men jeg har en
lillesøster på 17 og tak skæbne, der lyder bip fra hendes telefon hvert 2.
minut næsten.

> Hvis du viste hvor mange SMSer, piger på 14-15 år kan sende på bare én
> time, så jeg er ikke i tvivl - det vil være billigere med Telias
> SMS-0-kroner.

Piger på 17 er ikke meget bedre ;) - jeg tror ikke helt hun sender så mange
at det kan betale sig at skifte for hende, endnu - set over en hel måned,
men det er ved at være tæt på.

Flemming