Navn på MC'er (Honda, Suzuki osv.)
Fra : Tele.dk news

Dato : 04-04-01 20:58

Jeg skal bruge en liste over alle MC der nogensinde er produceret fordelt på
fabrikant og modelbetegnelse (evt. gerne årstal og alt andet . Har du
kendskab til blot nogle så send evt. en mail til Newsgroup@sker.nu.

På forhånden tak.

Janus

Fra : Steen Schmidt

Dato : 04-04-01 21:19

> Jeg skal bruge en liste over alle MC der nogensinde er produceret fordelt

> fabrikant og modelbetegnelse (evt. gerne årstal og alt andet .

Elles andet?

Mvh
Steen

Fra : Søren L Hansen

Dato : 04-04-01 22:02

"Tele.dk news" <vittrup@post1.tele.dkxx> skrev i en meddelelse
> Jeg skal bruge en liste over alle MC der nogensinde er produceret fordelt

> fabrikant og modelbetegnelse (evt. gerne årstal og alt andet . Har du
> [...]
Tak SKAL du eller ha´ det var noget af en opgave.
Jeg kan bidrage med MEGOLA, en sær mc med stjernemotor i forhjulet.

Søren

Fra : Per Emborg

Dato : 04-04-01 22:11

Den ældste jeg lige kan kommme i tanke om der starter med A. må være en AJS.
:)))))
Hvem kan en med B. ( Næsten for nem )

X-Eleven
Per Emborg
kvikkerten@email.dk
www.kvikkerten.dk

Fra : Claus Rittig

Dato : 04-04-01 22:46

"Per Emborg" <kvikkerten@email.dk> skrev i en meddelelse
> Den ældste jeg lige kan kommme i tanke om der starter med A. må være en
AJS.
> :)))))
> Hvem kan en med B. ( Næsten for nem )

Brough? (en af modellerne hed vist Superior?)

Rittig

Fra : Martin Schjoldager

Dato : 04-04-01 23:56

jeg kan også en.
Daimler's wooden-framed "bone crusher" fra 1885

Martin Schjoldager

Fra : Niels Pein

Dato : 04-04-01 23:24

Martin Schjoldager skrev ...
>jeg kan også en.
>Daimler's wooden-framed "bone crusher" fra 1885

Bridgestone 350 GTR (midt i 60'erne)

Benelli 750 Sei (1975) En 6 cylindret krabat med 6 lydpotter, 3 i hver side.
Benelli lavede mange andre, 250, 350 og 500 Four.

Og så selvfølgelig BMW, BSA, Buell og ikke at forglemme, Boss Hoss.

Med C kan jeg kun lige komme i tanke om Cagiva.

Pein
(der kører med HT - Honda Transalp)

Fra : Uffe R. B. Andersen

Dato : 05-04-01 10:13

On Thu, 5 Apr 2001 00:24:14 +0200, "Niels Pein" <niels@pein.dk> wrote:

<snip>
>Med C kan jeg kun lige komme i tanke om Cagiva.

CZ - navnet på Jawa'er, når de var udner 350ccm.
Calthorpe

D - Douglas, DKW
E - Enfield, Emperial, Excelsior
F -
G -
H - Henderson, Horex, Harley-Ferguson
I - Indian
J - Jawa, James, JAP
K -
L - Laverda
M - Matchless, Moto Guzzi
N - Norton, NSU, Nimbus
O -
P - Panther, Puch
Q -
R - Raleigh, Rudge
S - Sunbeam
T - Triumph
U -
V - Vincent, Victoria
W -
X -
Z -
Y -

Primært engelske motorcykler - jeg havde tilfældigvis en post-it med
disse navne siddende på min skærm, da vi bruger dem som servernavne
her i huset :)

--
Med venlig hilsen - Sincerely
http://www.twe.net/

'Loud pipes save lives' - sandheden om fri udblæsning.

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 05-04-01 10:21

Uffe R. B. Andersen <urb@twe.net> wrote in article
<OGWy6.39$IB4.7301@news.get2net.dk>...
> On Thu, 5 Apr 2001 00:24:14 +0200, "Niels Pein" <niels@pein.dk> wrote:
>
> G -
> H - ... Harley-Ferguson

*LOL*

--
Mikkel

Fra : Steen Schmidt

Dato : 05-04-01 18:15

> F -

Favorit, Francis-Barnett, FN, Fuchs

> G -

Gasgas, Gilera, Gillet, Gnome-Rhone, Ganna, Garelli, Guazzoni, Greeves,
Geier, Glas, Göricke, Gritzner, Guiller

> K -

Kali, Kawasaki, KTM, Kreidler,

> O -

OEC, OK Supreme, Omega, Oscar, Ogar, OSA

> U -

UT

> W -

Wanderer

> Y -

Yamaha, York

> Z -

Zenith, Zündapp

Skulle det kun være engelske, eller hvad?

Mvh
Steen

Fra : Niels Pein

Dato : 05-04-01 23:38

Steen Schmidt skrev ...

>Gasgas, Gilera, Gillet, Gnome-Rhone, Ganna, Garelli, Guazzoni,
>Greeves, Geier, Glas, Göricke, Gritzner, Guiller

Oh drømme drømme.
En GasGas 300 endurocykel kunne være perfekt lige nu.
Jeg sender min DT125R ud i et enduroløb på lørdag, i håb om at den ikke
tager permanent skade. Den er ikke lige det bedste til at slæbe mine 93 kg.
op ad en skrænt. :-/

Pein

Fra : DieselPower

Dato : 06-04-01 13:52

M - MZ :) bare så i ikke glemte den, nu i har husket både Jawa og Cz :)

Moller

Fra : Armand

Dato : 06-04-01 02:19

Uffe R. B. Andersen <urb@twe.net> skrev i en
> On Thu, 5 Apr 2001 00:24:14 +0200, "Niels Pein" <niels@pein.dk> wrote:
>
> <snip>
> CZ - navnet på Jawa'er, når de var udner 350ccm.
> [...]

Og så er det liige at jeg må gribe ud efter Peter Henshaws "Encyclopedia
of the motorcycle", som i disse dage er blevet 1 år gammel (fik den i
fødselsdags-gave af fruen sidste år), og slå op i index'et der går fra
Abako til ZZR (ZZR er ikke en Kawa' men et polsk mærke!):

Abako, Baby, Caballero, Daelim, Eadie, Fabula, GA, Hack, Ibis, JAC;
Kadi, L-300, Mabeco, Namapo, Oasa, PA, Quadrant, Rabbit, Saci, Tandon,
Ubbiali, Vaga, Wackwitz, XL, Yale, Zanella.

Til Janus:
Køb dig selv et eksemplar á under en plovmand - Leveret på tre dage fra
Amazon.com !

--
Armand.

Fra : Søren L Hansen

Dato : 05-04-01 09:38

Martin Schjoldager <f.u.c.k_htx@ofir.dk> wrote in article
<9ag5gm$h5p$1@sunsite.dk>...
> jeg kan også en.
> Daimler's wooden-framed "bone crusher" fra 1885

Jep, den så jeg på museet i Munchen!

ObMC: Velocette. Udtalt på dansk vellosætte, prøv at udtale det på engelsk,
da lyder det som Velocity = hastihged.
AHA, den var der ikke mange der havde fanget, hva´ ??

--
Søren
lindholt@person.dk