Lugte af hvidløg...
Fra : Ukendt

Dato : 11-08-03 17:54

Jeg har så tit hørt "at man ikke selv kan lugte om man har spist for meget
hvidløg". Kan det virkeligt passe?! Jeg mener, man kan da sagtens lugte om
man har gammelt sved på sig e.l.

Er jeg helt galt på den når jeg mener nogle lugter mere af hvidløg end
andre, som har spist samme mængde?

Hilsen peet_dk der lige har spist nogle dejlige vinbergsnegle og
hvidløgsbrød.

Fra : Helle

Dato : 11-08-03 18:27

"peet_dk" <peet at peet dot denmark> wrote in message
> [...]
> andre, som har spist samme mængde?
>
> Hilsen peet_dk der lige har spist nogle dejlige vinbergsnegle og

Hvis jeg har fået rigtig meget hvidløg kan jeg altså sagtens selv lugte det
på mig selv/ud af munden på mig selv. Og ja, jeg tror det er meget
forskelligt hvor meget man lugter selvom man har spist samme mængde. Det
kommer vidst an på hvor mange affaldsstoffer man har i kroppen og om man
sveder eller har spist andet.

Mvh Helle

Fra : Thïngmand

Dato : 12-08-03 08:27

> Hilsen peet_dk der lige har spist nogle dejlige vinbergsnegle

Som ikke er vinbergsnegle med en asiasisk sumpsnegl på ½ kg. der bliver
skåret i stykker og puttet ned i vinberghusene (hvis det altså er de runde
foliebakker på frost vi snakker om...)

--
Thïngmand
www.thingmand.dk

Fra : Ukendt

Dato : 12-08-03 17:09

> Som ikke er vinbergsnegle med en asiasisk sumpsnegl på ½ kg. der bliver
> skåret i stykker og puttet ned i vinberghusene (hvis det altså er de runde
> foliebakker på frost vi snakker om...)

Ok? Også når de skriver vinbergsnegle på æsken..? BTW købt i bilka.

Fra : Padmé Amidala

Dato : 12-08-03 21:53

> Ok? Også når de skriver vinbergsnegle på æsken..? BTW købt i bilka.

Jep. det var meget fremme for et stykke tid siden. Nogle mente at det var
store sumpsnegle der var skåret i stykker, andre mente at det var små
sumpsnegle.

Hvis du vil være helt sikker på at det er de rigtige, skal du ind i en
delikassebutik eller lignende butikker der fører specialiteter. Magasin har
nogle til vist nok 80 kr.

VH
Padmé Amidala --- der den anden dag fik de rigtige

Fra : Thïngmand

Dato : 13-08-03 09:11

> Ok? Også når de skriver vinbergsnegle på æsken..? BTW købt i bilka.

Tja, husene er jo fra vinbjergsnegle, så det må de vel godt kalde det - der
skulle stå et eller andet latinsk navn der dækker over den famøse
sumpsnegl...

--
Thïngmand
www.thingmand.dk

Fra : Padmé Amidala

Dato : 13-08-03 20:40

"Thïngmand" <michael@thingmand.invalid> wrote in message

> [...]
der
> skulle stå et eller andet latinsk navn der dækker over den famøse

Jeg mener det hedder achatine eller noget i den stil, hvilket indikerer at
det er sumpsnegle..

VH
Padmé Amidala

Fra : Bo Warming

Dato : 12-08-03 20:58

> [...]
> man har gammelt sved på sig e.l.
>
> Er jeg helt galt på den når jeg mener nogle lugter mere af hvidløg end

"Den som fisen lugte kan, det er fisens ejermand" hed det, men generelt
vænner man sig til lugte fra sig selv, hvis ikke man er kvinde der sætter
ære hhv skam i lugt og derfor ønsker lynsnar sporing af mindste smule uskøn
lugt.

Jeg har aldrig lugtet andres hvidløg, men har jeg gnasket et fed i mig, kan
jeg lugte det fra mig selv et par timer.Og folk i biografen to rækker væk
,kommenterer det.

Det siges at det går lige i porerne - at det lugtende molekyle ikke
nedbrydes i fordøjelseskanalen men optages i blodet hurtigt og sveder ud.

Bønners, løgs, kåls og gule ærters lugt dannes først ved fordøjelsen og
disse svovlforbindelser er især i prutter/fisen.

At docere friske krydderier er svært - bruges hvidløgspresse fås en anden
effekt end hvis man forrige gang skar med kniv.
Jeg bruger især hvidløg, ingefør og frisk chili alene og nipper af den
friske grønsag under måltidet og får derfor aldrig for meget eller for lidt.

Fra : Mimi

Dato : 14-08-03 16:21

> [...]
> hvidløg". Kan det virkeligt passe?! Jeg mener, man kan da sagtens lugte om

Jeg tror altså på, at det passer - man kan i hvert fald ikke lugte andres
hvidløgsdunst nær så godt, hvis man også selv har indtaget det. (Tro mig,
min mand spiser det langt oftere end jeg selv, så jeg kender så udmærket
denne forskel).
Og er det ikke typen, der tit lugter rimelig grimt af hvidløg, der siger:
"Ja, altså jo mere man spiser af det, jo mindre kommer man til at lugte!?".
Det passer da ikke!!!
Men altså, nogle lugter mere end andre af hvidløg, men jeg kender _ingen_
der slet ikke lugter af det.

Mvh Mimi

Fra : Stefan Garvig

Dato : 24-08-03 03:07

"peet_dk" <peet at peet dot denmark> skrev i en meddelelse
> [...]
> andre, som har spist samme mængde?
>
> Hilsen peet_dk der lige har spist nogle dejlige vinbergsnegle og

Jeg har hørt, at hvis man tygger persille, så forsvinder lugten af hvidløg
fra ens ånde. Kan nogen her i gruppen be- eller afkræfte dette husgeråd?

Har nogen erfaringer med det? Selv har jeg ikke, for persille har jeg næsten
aldrig sådan lige ved hånden.

Venligst

Stefan Garvig

--
**********
For direct reply only:

Fra : Hans Paulin

Dato : 24-08-03 07:44

Stefan Garvig wrote:

> Jeg har hørt, at hvis man tygger persille, så forsvinder lugten af
> hvidløg fra ens ånde. Kan nogen her i gruppen be- eller afkræfte
> dette husgeråd?

....virker ikke hér...

....kender i øvrigt mennesker, der kan spise et fed om dagen *uden* at
lugte af det...
Hans