Indbagte jalepenos
Fra : Dorte Klerke

Dato : 11-08-03 16:07

Hej
Jeg har lige på en restuarant fået en forret, som jeg godt kunne tænke mig
selv at lave. Den virker nu ikke så sund, men lidt sjov og stærk. Indbagte
jalepenos (eller chilifrugter) med cheddarost, men der var ikke alm. dej
omkring (altså det man normalt bruger til indbagte rejer) - mere brunligt
sprødt. Er der nogen, der ved om man selv kan lave dem (hvordan får man både
ost og jalepenos indhyllet i dej?) eller om de kan købes nogen steder.

Dorte

Fra : Kim Jensen

Dato : 11-08-03 21:29

Dorte Klerke wrote:
> [...]

De kan bl.a. købes i Metro. Vil skyde på, at du også kan finde dem i fx
Aldi.

Kim Jensen
NewsCaster.dk // Port80.biz // kelvin8.com

Fra : Torben Abilgaard

Dato : 11-08-03 21:37

scripsit "Dorte Klerke"
> [...]
både
> ost og jalepenos indhyllet i dej?) eller om de kan købes nogen steder.

Spørg efter "poppers".

--
vh ¸.·´¯)

Fra : Dorte Klerke

Dato : 11-08-03 21:58

> Spørg efter "poppers".
Tak søgte på google og fandt:

www.poppers.com, det er i hvert fald dem, så ved jeg da hvad de hedder *s*,
nøj vidste ikke der fandtes så mange varianter.

Vil da prøve at kigge i aldi, men tror nu ikke der er succes.

Dorte

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 11-08-03 22:32

[Dorte Klerke | Mon, 11 Aug 2003 22:58:10 +0200]

>Vil da prøve at kigge i aldi, men tror nu ikke der er succes.

De er på tilbud i Irma i denne uge - 2 pakker for 50 kroner (det er ikke
vildt billigt, men de ér der).

René
www.rene.hjorth.com
& www.lowcarb.dk

Fra : Dorte Klerke

Dato : 12-08-03 11:40

> De er på tilbud i Irma i denne uge - 2 pakker for 50 kroner (det er ikke
> vildt billigt, men de ér der).

Har ikke nogen Irma, ved i hvert fald ikke hvor der ligger en i Aalborg.

Fra : Tina

Dato : 12-08-03 18:25

"Dorte Klerke" <dorte@home2.gvdnet.dk> skrev i en meddelelse

> Har ikke nogen Irma, ved i hvert fald ikke hvor der ligger en i Aalborg.

Irma findes kun på Sjælland (vist primært Hovedstadsområdet.)

Tina

Fra : Torben Abilgaard

Dato : 12-08-03 18:25

"Dorte Klerke" <dorte@home2.gvdnet.dk> skrev i en meddelelse

> Har ikke nogen Irma, ved i hvert fald ikke hvor der ligger en i Aalborg.

FLYT!

--
vh ¸.·´¯)

Fra : Dorte Klerke

Dato : 11-08-03 22:11

Har fundet lidt der ligner, men der er mange varianter, hvis man undlader
pølsen m.m., tror jeg det minder om dem:
http://www.smokeshack.net/appetize.htm#STUFFED%20JALEPENO%20PEPPERS

Men det lyder som en god ide, at stille dem i fryseren, så de lettere kan
dyppes i dejen.

Dorte

Fra : Jacob Skaaning

Dato : 12-08-03 22:09

Dorte Klerke wrote:
> [...]
> selv kan lave dem (hvordan får man både ost og jalepenos indhyllet i
> dej?) eller om de kan købes nogen steder.

De kan købes i delikatessen i Magasin i København, i hvert fald.

--
Jacob

If trees could scream, would we be so cavalier about cutting them down?
We might, if they screamed all the time, for no good reason.

Fra : Dorte Klerke

Dato : 12-08-03 23:27

"Jacob Skaaning" <jskaaning@email.dk> wrote in

> De kan købes i delikatessen i Magasin i København, i hvert fald.

Tak så må jeg prøve magasin i Aalborg

Dorte

Fra : Soren Lindholt

Dato : 13-08-03 13:50

Dorte Klerke <dorte@home2.gvdnet.dk> wrote in article
<DQd_a.49782$Kb2.2217711@news010.worldonline.dk>...

> "Jacob Skaaning" <jskaaning@email.dk> wrote in

> Tak så må jeg prøve magasin i Aalborg
>
> Dorte

Deres deli er yderst lille, og har typisk ikke den slags... øv..
men sig til hvis du finder dem et sted
--
Soren
http://motortosse.dk

Fra : Dorte Klerke

Dato : 13-08-03 14:51

"Soren Lindholt" <lindholt@REMOVEperson.dk> wrote in message

> [...]
> <DQd_a.49782$Kb2.2217711@news010.worldonline.dk>...

> Deres deli er yderst lille, og har typisk ikke den slags... øv..

Tjah jeg var i magasin i dag, meeen skuffende nok havde de ingen madvarer
kun parfume, tøj, legetøj og slik, æv. Heller ikke salling, havde jeg held
med, de plejer ellers at have mange skøre ting, f.eks. frølår *s* troede jeg
ikke man kunne købe frossent.

Dorte

Fra : Dorte Klerke

Dato : 13-08-03 14:52

Jeg tror bare jeg må prøve mig frem selv inden længe, plejer at have held
med mine eksperimenter.... :)

Dorte

Fra : Bitten

Dato : 13-08-03 22:33

On Wed, 13 Aug 2003 15:51:44 +0200, "Dorte Klerke"
<dorte@home2.gvdnet.dk> wrote:

>Jeg tror bare jeg må prøve mig frem selv inden længe, plejer at have held
>med mine eksperimenter.... :)
>
>Dorte

Hej Dorte.

Som "skabs-læser" på denne tråd, håber jeg da bestemt at du fortæller
om dit eksperiment også lykkedes denne gang! Du har nemlig ligesindede
herude IRL!

Mange hilsner
Bitten...

Fra : Dorte Klerke

Dato : 13-08-03 23:39

"Bitten" <bitt1@sol.dk> wrote in message

> Hej Dorte.
>
> Som "skabs-læser" på denne tråd, håber jeg da bestemt at du fortæller
> om dit eksperiment også lykkedes denne gang! Du har nemlig ligesindede
> herude IRL!

Ja det er rart med lidt praktisk når man dagen lang sidder og "sveder" over
de matematiske formler, sætninger og beviser. Og så synes jeg, selvom jeg nu
kun er 21, at eksperimentere sig lidt frem og så blive så glad over noget
der lykkedes. Ja faktisk her i går prøvede jeg mig frem, med inspiration fra
Jamie Oliver (ja fra bog ikke personligt *G*) at lave en rigtig simpel og
genial pastaret, tænkte det var på tide at få en enkelt pasta opskrift i min
lille/egen kogebog. Regnede med da jeg tog ud at handle at jeg havde
balsamico derhjemme, så det købte jeg ikke, men da jeg skulle i gang med
maden opdagede jeg, at kæresten egentlig havde snuppet den hjem sidst *s*,
så måtte finde noget andet. Men retter ser festlig og smager godt, og
egentlig ikke ret dyr :) så det er jo fint for en fattig studerende. Hov en
lang mail - sorry, har jeg en tendens til *s*

Dorte :)

Fra : Torben Abilgaard

Dato : 13-08-03 22:49

scripsit "Dorte Klerke"

> Jeg har lige på en restuarant fået en forret, som jeg godt kunne tænke mig
> selv at lave.

Fandt to styk på
http://www.kandu.dk/dk/news/234844/groupid/20202

Jf. min kogebog:
(12 chilier)
- skal chilierne tørres af med køkkenrulle, skæres ned langs siden, frøene
tages ud og flødeost (100g) rørt sammen med revet cheddar (60 g) kommes i.
40 g hvedemel hældes ud på en tallerken og 2 æg piskes sammen i en skål.
Majsmel (100g) og rasp (75g) rystes sammen i en plasticpose og hældes
derefter på en tallerken.
Hver eneste chili vendes dernæst først i hvedemel, siden æg, og til sidst i
raspblandingen. Chilierne skal være helt dækket. De skal derefter stå mindst
1 time i køleskabet.
Olien til dybstegning varmes op, og når en franskbrødsterning bliver
lysebrun på ca. 30 sek. så steger du chilierne, nogle få stks ad gangen, til
de er gyldne.
Drypper af på fedtsugende papir.
(bog: Den store vegetariske kogebog - Könemann)

Jalepeno Popers

Recipe By :
Serving Size : 1 Preparation Time :0:00
Categories : Appetizers Mexican

Amount Measure Ingredient -- Preparation Method
-------- ------------ --------------------------------
24 fresh jalepeno peppers
1 1/2 cups cheddar cheese -- grated
6 cups veg. oil -- for frying
3 eggs -- slightly beaten
2 cups bread crumbs

Cut stem end off of peppers with a paring knife. Carefully remove seeds and
membrane. Stuff peepers with cheese.
Heat oil in deep fat fryer to 375 F. Meanwhile, plaace eggs in small bowl.
Place crumbs in a shallow pan.
Drop 4 peppers in eggs and toss to coat.
Using a fork, lift out 1 pepper at a time and shake off excess egg mixture.
Drop in crumbs and shake to coat. Place on sheet pan.
When all peppers are coated, set aside for 15 minutes to set up and dry.
repeat with all peppers.
With a slotted spoon, place 5 or 6 peppers at a time in the deep fryer for 2
to 3 minutes or until golden brown.
Remove to drain on paper towel and serve immeadiatly.
--
vh ¸.·´¯)

Fra : Dorte Klerke

Dato : 13-08-03 23:34

"Torben Abilgaard" <toa@fjernezbt.dk> wrote in message
> scripsit "Dorte Klerke"

> Fandt to styk på
> http://www.kandu.dk/dk/news/234844/groupid/20202

Ej 1000 tak Torben, går straks i gang med at printe.
Det værste af det hele er, at jeg kun vi en halv af kæresten, den da og blev
så bidt af det :)

Dorte

Fra : Abildgaard 3140

Dato : 14-08-03 01:27

scripsit "Dorte Klerke"
> Det værste af det hele er, at jeg kun vi en halv af kæresten, den da og
blev
> så bidt af det :)

Jaeh, men politiet siger også, at de er farlige ;D
--

|¨ ¨ ¨ ¨ ¨¨ Torben

[OO]
<>'