Kebab
Fra : gap

Dato : 11-08-03 10:24

Hej

Er der nogen der kender andre steder en Aldi hvor man kan købe frosset
kebabkød? Der var nemlig udsolgt i Aldi idag og jeg kan næsten ikke undvære
det.

Jeg bor i Lyngby-Virum området.

Med venlig hilsen

Grethe

Fra : kim rasmussen

Dato : 11-08-03 12:13

Hej Grethe
Jeg ville prøve hos en af de mange Halal-slagtere der er rundt omkring

Kim Rasmussen
www.leChef.dk
Din køkkenchef på nettet

Fra : Jørgen Hess

Dato : 11-08-03 13:31

"kim rasmussen" <raski@dbmail.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Grethe
> Jeg ville prøve hos en af de mange Halal-slagtere der er rundt
omkring

> --
> Mvh
> Kim Rasmussen
> www.leChef.dk
> Din køkkenchef på nettet

Apropo kød til kebab.

Hvordan kan man i Sverige antyde at der er salmonella i dansk
svinekød?
Denne påstand er på baggrund af syge mennesker der har spist
kebabmad??????
Jamen, hvor kommer svinekød ind i billedet når det er kebab?
Jeg kan ikke forestille mig at svinekød kan købes i en halalbutik.
mvh
Jørgen

Fra : Steen

Dato : 11-08-03 15:39

Jørgen Hess wrote:

> [...]
> Jamen, hvor kommer svinekød ind i billedet når det er kebab?
> Jeg kan ikke forestille mig at svinekød kan købes i en halalbutik.

der er også tit skinke på en pizza,

man kan også få kylling kebab

Fra : Kasper Kristensen

Dato : 11-08-03 23:21

> Jamen, hvor kommer svinekød ind i billedet når det er kebab?

Kebab betyder noget i retning af "tilberedt kød" og kan laves af okse, lam,
kylling, etc. så hvorfor ikke svin? Man har vel bare tilpasset retten
svenskernes svinespisende ganer.

> Jeg kan ikke forestille mig at svinekød kan købes i en halalbutik.

Det tror jeg til gengæld du har ret i.

Kasper

Fra : gap

Dato : 11-08-03 21:02

Tak for svarene. Desværre ligger der vist ingen halalslagtere i mit område.
Der ligger i det hele taget ikke mange slagtere heromkring men pyt - jeg
kørte her til aften til Birkerød i Aldi ( bor selv i Virum)og fandt en
enkelt pakke kebab.

Venlig hilsen

Grethe