Pizza trick
Fra : Hans Chr. Vang

Dato : 09-08-03 05:57

Hey, her er bare et trick til folk uden bagesten, eller lignende.

lav pizza dejen, som jeg har beskrevet i tråden om pizzadej der kører i
øjeblikket.

imens du laver dejen og ruller den, etc, så lad ovnen stå på højeste varme
med en bradepande aller øverst i ovnen. Har du gril er det endnu bedre,
knald grillen på.

læg din pizza på et stykke sølvpapir med en smule oliven olie smurt udover.
der skal ikke meget til, bare en tsk smurt ud over det hele. læg pizza
bunden ud på denne før du tilsætter dit fyld..

Tilsæt så fyldet, og hiv bradepanden ud hurtigt, og øverfør pizza'en til den
brandvarme bradepande. Prøv at lyst efter, det burde gerne sige
"hhhhh" =)

på den måde får du sprød bund, eller i det mindste ikke våd og blød bund -
afhængig af bundens tykkelse.

hygge
HC

Fra : Lars Pedersen

Dato : 13-08-03 10:02

Jeg så på tv et andet smart trick. De trendy kokke (med lækkert hår)
stegte/bagte bunden på en stegepande, inden de puttede fyld på og smed den i
ovnen. Jeg har prøvet det efter, og det fungerede fint.