Erfaringer vedr lavasten og grillstarter
Fra : Peter Larsen

Dato : 07-08-03 16:39

Hej Ng
Er der nogen mulighed for at "vaske" eller på anden måde "regenerere"
Lavakullene til en gasgrill ??

Hvilken Grilstarter er den bedste og kan indeholde 3 kg kul ??

Mvh Peter Larsen

Fortsat god sommer til alle

Fra : Thïngmand

Dato : 08-08-03 08:08

> Er der nogen mulighed for at "vaske" eller på anden måde "regenerere"
> Lavakullene til en gasgrill ??

De skal blot vendes en gang i mellem så fedtsiden kommer ned mod brænderen

> Hvilken Grilstarter er den bedste og kan indeholde 3 kg kul ??

Webers er den største så vidt jeg ved, men 3 kg. får du nok ikke ned i
den...

Fra : Padmé Amidala

Dato : 08-08-03 09:35

"Thïngmand" <michael@thingmand.invalid> wrote in message

> De skal blot vendes en gang i mellem så fedtsiden kommer ned mod brænderen

> Webers er den største så vidt jeg ved, men 3 kg. får du nok ikke ned i
> den...

Webers kan rumme ca. 2½ kg....

VH
Padmé Amidala

Fra : Kim Jensen

Dato : 08-08-03 09:46

"Peter Larsen" <prl@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Lavakullene til en gasgrill ??
>
> Hvilken Grilstarter er den bedste og kan indeholde 3 kg kul ??

Vores er fra DanCook og kan indeholde ca 2.5 kg briketter.Og den er
billigere end den fra webers som kan indeholde det samme.

Kim

Fra : Jan Bøgh

Dato : 11-08-03 17:30

Kim Jensen wrote:
> "Peter Larsen" <prl@privat.dk> skrev i en meddelelse

> Vores er fra DanCook og kan indeholde ca 2.5 kg briketter.Og den er
> billigere end den fra webers som kan indeholde det samme.

....men er IMHO heller ikke af samme kvalitet - min VAR i hvert fald ikke.

vh
Jan

Fra : Kim Jensen

Dato : 11-08-03 18:33

"Jan Bøgh" <jan@boegh-dot-net> skrev i en meddelelse

> ...men er IMHO heller ikke af samme kvalitet - min VAR i hvert fald ikke.
>
> vh
> Jan

Tja Men vores kører på anden sæson. Den er lidt rusten men det kommer sig
sikkert af den står uden for hele året..
Men jeg har set andre modeller en vores også fra dancook måske er der
forskel. på metallet. Der er i hvert til fald forskel på håndtagene. Vores
er med plastik håndtag og dem som jeg har set i år er med træhåndtag.
Vores blev købt i Aldi for 40 kroner sidste sommer.

Kim

Fra : Jan Bøgh

Dato : 12-08-03 18:19

"Kim Jensen" <no@mail.com> wrote in message

> Tja Men vores kører på anden sæson. Den er lidt rusten men det kommer sig
> sikkert af den står uden for hele året..

Gør min også - på tredie sæson - og uden skyggen af rust.

> Men jeg har set andre modeller en vores også fra dancook måske er der
> forskel. på metallet. Der er i hvert til fald forskel på håndtagene. Vores
> er med plastik håndtag og dem som jeg har set i år er med træhåndtag.

Plastichåndtagene på min Dancook tog efterhånden skade af varmen - noget
lignende er aldrig sket med Weber-starteren.
Egentligt bryder jeg mig ikke om det - ville til enhver tid foretrække at
danske produkter også var af topkvalitet - men uanset diverse fordomme er
Webers produkter IMHO fremragende. Desværre!

vh
Jan