Squash
Fra : Lisa

Dato : 05-08-03 21:27

Så er vi ved at have mange squash i haven og jeg vil gerne gemme nogel til
vinteren..Skal de blancheres før man fryser dem?
Mvh Lisa

Fra : Ukendt

Dato : 08-08-03 14:11

Jeg plejer at skære squasen i tern eller river dem, inden jeg fryser det ned, så er det nemt lige at tage op og putte i sin kage
eller andre retter. Men jeg plejer ikke at blanchere dem først.
Men prøv også at sylte squasene som asier, det smager godt!

Mvh Mie

Fra : crema

Dato : 09-08-03 11:36

De bør blancheres for at standse enzymatiske nedbrydningsprocesser, som
kører selv på frost.
Blanceringstiden er maks. 1 minut ellers tror jeg de bliver for bløde, men
selvfølglig afhængig af størrelse de skæres ud i.
Henrik