Kartofler
Fra : Sally

Dato : 02-08-03 06:32

Er der nogen der har en god ide´ til hvad jeg kan lave som tilehør til en
god bøf? Jeg savner lidt nyt, i stedet for altid, bagt kartoffle, eller
råstegte.

Sally

Fra : Ukendt

Dato : 02-08-03 07:16

Pomfritter (perfekt til en god bøf imo, også selv om det er nye kartofler!)
Kartofler der er skrællet og smurt ind i div. krydderier + lidt fedtstof.
Også lagt ned i gløderne. Nu når det er sommer og man har gang i grillen :)
Røsti (mest vinter mad) Men smager da også godt om sommeren hvis man kan
finde nogle gode kartofler!

Hvad med at prøve noget andet end kartofler?

Hjemmelavet pasta (evt. de er "pasta reder" Superbrugsen har vist nogle gode
mærker)
Polenta http://mp.sol.dk/madogvin/samlingen/o0040328.html
Et godt stykke hjemmelavet brød.
o.s.v.

Fra : Peter Løhde Svarre

Dato : 02-08-03 21:09

Hej

Hvad med ovnstegte kartofler:

Skær kartoflerne i halve
Læg dem i et ovnfast fad
Hæld lidt olivenolie over
Krydder med tørret oregano, timian og hvad du ellers plejer at bruge af
tørrede krydderurter
Tilsidst lidt groft salt på
Bages ved 200 grader ca. 45 min til kartoflerne er sprøde og møre.

Du kan også lave et lækkert tilbehør på følgende måde:

1 glas syltede perleløg uden saft
1 rød peberfrugt skåret i tern
grønne vindruer, skåret i halve og kernerne fjernet

Smør gøres stegeklart og perleløgene svitses heri
Tilsæt peberfrugten og vindruer
Sauter indtil saften er kogt lidt ind og peberfrugterne og vindruerne
begynder at tage lidt farve.

Ovenstående passer til to bøffer og smager himmelsk og farven er en fryd for
øjet.

Mange hilsner
Peter

Fra : Jynis

Dato : 03-08-03 07:48

> [...]
> Er der nogen der har en god ide´ til hvad jeg kan lave som tilehør til en
> god bøf? Jeg savner lidt nyt, i stedet for altid, bagt kartoffle, eller

Pføv med lidt kogte grønsager , rosenkål , bønner, gulerødder, persillerod,
rødbeder osv, Brug evt. smørsovs der lige er svitset med kryderier efter din
smag.
Mvh.
--
Jytte Petersen.