Forsikring (*suk*)
Fra : Jacob og Mette

Dato : 04-04-01 20:31

Hej!

En af mine venner overvejer at købe en Yamaha R6'er. Eller jeg skulle måske
sige overvejede.....

Han ringede til TopDanmark og fik at vide at en forsikring ville koste ca.
21.000 om året!!! Her skal det lige nævnes at manden er 26 år gammel, bor
ude på landet og har 5 års anciennitet, godt nok med et enkelt uheld for et
par år siden.

Da han kender *min* forsikringspræmie (9000/år) spurgte han, hvad han skulle
give for at få en Bandit 600 forsikret: ca. 16.000! Jeg giver som sagt 9000,
bor i et "dyrt" postnummer, og jeg har ikke engang to års anceinnitet endnu!

Hvordan kan det hænge sammen? Jeg har godt nok hørt om, at de skulle have
lavet udregningsmodellen om, men dette her lyder da helt forkert.

Hilsen Jacob
Bandit 600

PS: Alle disse tal er inkl. 15% rabat pga. MC Touring medlemskab.

Fra : Flemming Petersen

Dato : 05-04-01 08:43

> [...]
9000,
> bor i et "dyrt" postnummer, og jeg har ikke engang to års anceinnitet

Prøv runa de er rimelige i pris.

Jeg har kasko på en fireblade for 12.500 kr pr. år. Jeg er 22 år og bor i
KBH og har 3 års anciennitet.

Det eneste minus ved runa, er at man skal være medlem af en klub eller
foreningen før end at man kan forsikre
gennem dem. Jeg kan ikke huske om de har listen på deres web-site (runa.dk)
ellers så ring til dem og hør.

Mvh
Flemming Petersen
CBR 900 RR

Fra : Peter

Dato : 05-04-01 09:00

<SNIP SNAP>

> PS: Alle disse tal er inkl. 15% rabat pga. MC Touring medlemskab.

Okey nu er jeg 23 og har et par års erfarring som jeg lige har taget med
over på min MC.
Jeg købte en XJ600S '93 her sidste uge og må slippe ca 4000/år i forsikring

Her er en lille liste over de cykler jeg lige checkede hos TopDK (incl 15%
Rabat!)

Model Årgang Pris i forsikring
Kawasaki ER5 1997 4299
Suzuki GSF600 1996 9934
Yamaha SZR660 1998 10204
Kawasaki GPX600R 1995 15265
Honda CBR600F2 199x 17828
Suzuki RF600R 1996 21352

jeg kan da kun sige FØJ!! hvad er forskellen??? min er også en 600cm3

Mvh
Peter
Nybagt ejer af en XJ600S '93

Fra : Thomas Jensen

Dato : 05-04-01 13:35

jeg er ved at købe en suzuki RF900R fra 1995.
Jeg er 25 år og har 2års ancennitet.

TopDK vil have 25000,- om året, det samme vil Tryg-Baltica.
Nogle steder vil du ikke have mig for jeg er 30 år, andre 26 år.
Nogle steder kan jeg ikke få kasko.

Men i Runa skal jeg give 9300,- med kasko, så det er der jeg skal hen
Hvis jeg nu bare havde fundet en fra 1996 havde forsikringen været 1200,-
billigere, da nyværdien var 135000 istedet for 150000,-, men sådan er det så
bare.

Eneste krav er, at jeg skal have indboforsikringen over, men det er ca samme
pris + 200,-

Rune er gode mod os hårdtramte MCére

Thomas Jensen
XJ 600s div ´96

"(De fleste) Motorcyklister er sgu mere fornuftige ! "

Fra : Peter

Dato : 06-04-01 09:52

8><------
> Rune er gode mod os hårdtramte MCére
Hvaaa skal man egentlige ikke være medlem i en eller anden mærkelig
organisation for at kunne blive forsikret ?

Fra : Morten Christensen

Dato : 06-04-01 10:26

"Peter" <hotpwc@hotmail.com> wrote in message
> 8><------
> Hvaaa skal man egentlige ikke være medlem i en eller anden mærkelig
> organisation for at kunne blive forsikret ?

Jo, det skal man...

Checck ud hvilke på www.runa.dk

--
Have a good ride
Morten, Københavnstrup

Fra : steffen

Dato : 06-04-01 10:56

Hej alle, jeg er igang med at opbygge en MC side, hvor det vil være muligt
at indtaste sine data vedr. ens forsikring. Herefter vil det være muligt for
andre at sammenligne præmier med andre selskabers, så man kan finde den
forsikring der passer til ens behov. ( billigste )

Derfor vær opmærksom på www.bikes4ever.dk vi går i lufetn med første fase
fra næste uge, hvis i vil kan i sende jeres data samt Email til
steffen@tjgroup.dk