Grundlæggende opskrifter
Fra : Bjarke Ravn-Jonsen

Dato : 01-08-03 23:02

Hej NG !

Når man nu er flyttet hjemmefra, er det jo lig'som at maden ikke laver sig
selv (lige meget hvor længe man venter ! :) )
Så derfor søger jeg en god opskriftssamling på nettet. Men inden der bliver
smidt en masse links til fine, nemme, smarte, sunde og sjove retter. Så
leder jeg mest af alt efter de helt grundlæggende opskrifter !
Eks, hvor længe skal majs koge, hvordan laver man en klassisk flæskesteg
osv... Jeg kunne jo skaffe mig frk. Jenses eller lign store gamle kogebøger.
Men jeg har en bange anelse om, at de er ret så dyre !
Så kort sagt, hvor finder jeg en side med de mest enkle ting omkring
madlavning ?

--
/ Bjarke
http://www.setiathome.dk

Fra : Lars Ladingkaer

Dato : 01-08-03 23:13

"Bjarke Ravn-Jonsen" skrev:
> Jeg kunne jo skaffe mig frk. Jenses eller lign store
> gamle kogebøger.

Enten dén, eller "GOD MAD let at lave".

Ovennævnte koster 299,- hos www.saxo.dk

> Så kort sagt, hvor finder jeg en side med de mest enkle
> ting omkring madlavning ?

Det tætteste er nok http://madogvin.sol.dk/

Men du kommer næppe udenom i det mindste at ønske dig en grundlæggende
kogebog til næste fødselsdag eller jul hvad nu kommer først

Mvh, Lars

Fra : Lene

Dato : 02-08-03 15:00

> [...]
> Men jeg har en bange anelse om, at de er ret så dyre !
> Så kort sagt, hvor finder jeg en side med de mest enkle ting omkring

Hej
Jeg merner nu, at Frøken Jensens er kommet i billigbog til lige omkring 100
kr.
Mvh
Casper

Fra : Jørgen Hess

Dato : 05-08-03 17:18

"Bjarke Ravn-Jonsen" <usenet@mandril.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> http://www.setiathome.dk
> http://www.ale.dk -Medlem nr. 5027
> Ved direkte mail, giv besked i gruppen først.

Tørsleff bøgerne http://www.toersleff.dk/
Bøgerne har siden trediverne været grundlæggende for mange køkkener.
Start med den røde kogebog, fortsæt med den blå bagebog, syltebogen,
frokostbogen, dessertbogen efterhånden som du for mod på madlavningen.
mvh
Jørgen

(Faktisk er der mange der har de gamle bøger med gammel retsskrivning
og kriseopskrifter)