Broccoli salat
Fra : Ruth Nielsen

Dato : 28-07-03 10:51

Een af mine bekendte vil meget gerne servere broccolisalat i forbindelse med
en buffet med oksefilet og kalkunbryst m.m. Men vi har ikke den rigtige
opskrift
på den broccolisalat, som skulle være så populær for tiden. Ved kun at det
er
noget med bittesmå broccolihoveder, pinjekerner - og hvad er det så der mere
skal i???

Ruth

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 28-07-03 11:25

Ruth Nielsen skrev:

> [...]
> skulle være så populær for tiden. Ved kun at det er noget med
> bittesmå broccolihoveder, pinjekerner - og hvad er det så der

Jeg plejer at lave en dressing af majonæse, cremefraiche, citronsaft,
hvidløg og citronpeber, som jeg smager til med salt og lidt sukker
eller sødemiddel.

Dressingen kommer jeg på dampede broccolibuketter, og strør dernæst
finthakket rødløg, stegt bacon i småstykker og ristede mandelflager
over.

// Klaus

Fra : Ruth Nielsen

Dato : 28-07-03 18:28

"Klaus Alexander Seistrup" skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Dressingen kommer jeg på dampede broccolibuketter, og strør dernæst
> finthakket rødløg, stegt bacon i småstykker og ristede mandelflager

Ah, godt du skrev 'dampede' broccolibuketter. Jeg smagte en færdigkøbt
broccolisalat forleden dag. De små buketter var lidt i retning af klumper af
sammenpresset vat.

Og rødløgene var een af de ingredienser jeg ikke huskede.

Jeg siger mange tak

Hilsen Ruth

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 28-07-03 20:16

Ruth Nielsen skrev:

> Ah, godt du skrev 'dampede' broccolibuketter. Jeg smagte en
> færdigkøbt broccolisalat forleden dag. De små buketter var
> lidt i retning af klumper af sammenpresset vat.

Puhbad.

For at være mere præcis, så nuker jeg broccolien i mikrobølgeovnen:
Jeg deler broccolihovedet i passende buketter, lægger dem i en mikro-
bølgefast skål og kommer nogle spiseskefulde vand ved. Låg på og så
fuld kraft i et par minutter. De bliver meget flot grønne, og der er
stadig bid i.

// Klaus

Fra : -V-

Dato : 28-07-03 22:30

Klaus Alexander Seistrup wrote:
> [...]
> bølgefast skål og kommer nogle spiseskefulde vand ved. Låg på og så
> fuld kraft i et par minutter. De bliver meget flot grønne, og der er

Good thinking, dude.

Udmærket metode.

-V-

Fra : sune vuorela

Dato : 28-07-03 11:34

En der kalder sig "Ruth Nielsen" <elena@io.dk> skrev:

> [...]
>er
>noget med bittesmå broccolihoveder, pinjekerner - og hvad er det så der mere

Bacontern - masser af bacontern
rødløg i tern
Rosiner
en dressing af olie/eddike/sukker

Rødløg og rosiner kan undlades - sukker kan udskiftes med
sødemiddel...

--
Sune

Fra : Ruth Nielsen

Dato : 28-07-03 18:31

"sune vuorela" skrev i en meddelelse
> [...]

> Rosiner
> en dressing af olie/eddike/sukker
>
> Rødløg og rosiner kan undlades - sukker kan udskiftes med

Ja, der skulle jo også bacon i - jamen så har jeg da den komplette opskrift
som blev væk.

I skal have tusind tak

Ruth

Fra : hedegaard

Dato : 28-07-03 19:13

Vi plejer at lave den med miraclewhip (vi bruger den lette udgave), der
røres med et par spsk rød balsamico og smages til med sødemiddel eller
sukker.
Den rå broccoli plukkes i buketter, rødløg hakkes fint - det blandes i
dressingen med et par håndfulde solsikkekerner og rosiner (efter smag). Lige
inden servering kommer vi masser af sprødstegte bacontern i. MUMS!

MVH Tina

Fra : Lillian

Dato : 29-07-03 21:40

På følgende link er der flere variationer på broccoli salat
http://mp.sol.dk/madogvin/samlingen/cat23.html

">