Problemer med Mac til PC afsendelse af ved~
Fra : Nicolai

Dato : 18-12-00 20:42

Hej,

Jeg har ind i mellem behov for at modtage mails vedhæftet pagemakerfiler fra
en bruger af en Mac G4 installeret med styresytem 9.?
Afsenderen benytter såvel Netscape som Explorer på sin Mac.

Når jeg modtager disse mail som på min PC med Win2k i Outlook (ikke Outlook
Express) har extension .p65 er denne ændret til .bin ?

Omvendt, når jeg sender kan modtageren med denne Mac ikke læse filerne. Hans
Mac kender slet ikke filformatet selvom han har Pagemaker installeret....?

Der er også nogle generelle problemer med zippede filer som efter udpakning
ikke længere virker.

Det skal siges at samme type udvekslinger sker med en anden macbruger (også
G4, men Styresystem 10) uden at der problemer.

Mac brugerens udbyder er cybercity, og vi har tidligere haft nogle problemer
med at der sendtes 2 filer fra hans Mac, selvom han kun havde afsendt en.
Dette problem rettedes dog af Cybercity, da det ifølge dem selv havde noget
at gøre med deres mailserver.

Er der nogen her i gruppen som har en ide om hvad der går galt.

Mvh

Nicolai

Fra : Jesper Ørsted

Dato : 18-12-00 21:40

Nicolai <nicolai@jobber.dk> wrote:

> [...]
> at gøre med deres mailserver.
>
> Er der nogen her i gruppen som har en ide om hvad der går galt.

mac brugeren skal sørge for at filen har det rette efternavn og han skal
også instille filemapping i Netscape for at modtagne filer får korrekt
type/creator.

Han kan evt. prøve at sende filerne i UUEncode i stedet for AppleDouble.

hvis du modtager filer i .bin format er det MacBinary filer. hent
Aladdin Expander for Windows hos http://www.aladdinsys.com til at
udpakke filen med.

Hvis Mac brugeren sender dig filer zipkomprimeret skal du bede ham sikre
sig at hans zip program ikke MacBinary indkoder filen samtidigt.
Muligheden for .bin kodning skal slås fra i zipprogrammets indstilling.
--
Jesper Ørsted "Mary had a crypto key, she kept it in escrow,
and everything that Mary said, the Feds were sure to know."
-- Sam Simpson, July 9, 1998
Homepages: <http://www.solidharmonie.net/>, <http://www.mariama.net/>

Fra : Martin Petersen

Dato : 18-12-00 21:48

Hvis man kan stole på indstillingsvinduet i min OutlookExpress, er
".bin" en kodning der er god når man sender fra mac til mac. Når man
skal sende til en PC, er MIME bedst.

Jeg har desuden oplevet problemer med at sende komprimerede filer fra
min mac til PC'ere.
Jeg har fået det til at fungere med følgende indstilling (i
OutlookExpress 5 DK ganske vist):

Udformning-Meddelelser-Kod til:
Windows (MIME/Base64)
Komprimering: Ingen
samt:
"Føj Windows-typefilnaven til filnavne" er checket.

Jeg har sendt wordsfiler på denne måde, men har ikke prøvet med
PageMakerfiler.

Selvfølgelig er der et problem i at filerne ikke bliver komprimerede og
derfor måske bliver meget store.

Hvis afsenderen sender med Netscape's postprogram, skal indstillingen
dér også være MIME.

Det er hvad jeg kan foreslå.

v.h.
Martin

Fra : Nicolai

Dato : 20-12-00 11:02

Tak for nogle fine svar, vi prøver at løse problemet ud fra det...

Nicolai