Støj fra motorcykel
Fra : Henrik

Dato : 09-08-03 19:54

Er der ikke regler for hvor meget en motorcykel må støje ?

Henrik

Fra : Flemming Nyboe

Dato : 09-08-03 23:28

"Henrik" <brakentorp@hotmail.com> wrote in message
> Er der ikke regler for hvor meget en motorcykel må støje ?

Jo, når den skal synes er der.
Der måles vist ved forbikørsel, og jeg kender ikke grænseværdien.

Der er imidlertid noget forskel på hvor meget forskellige synsmænd går op i
det,
og helt sikker også i hvordan de måler når de gør det.

Da der jo ikke er periodisk syn for MCer, er der også mange
der kører rundt med noget der ikke ville have en chance i synshallen.

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 10-08-03 09:08

Flemming Nyboe <flemREMOVEming.e@get2net.dk> wrote:
> [...]
>
> Da der jo ikke er periodisk syn for MCer, er der også mange
> der kører rundt med noget der ikke ville have en chance i synshallen.

www.bilsyn.dk findes:
Det gælder måske også motorcykler?

"Støjniveauet fra en bil må kun være 3dB(A) højere end da bilen var
ny. Et defekt udstødningssystem giver normalt et øget støjniveau. Ligeledes
vil en "sports"-udstødning ofte have et støjniveau, der er for højt.

Hvis bilen er forsynet med et udstødningssystem, der i sin udformning
afviger fra det oprindelige, vil SBI normalt forlange dokumentation for, at
bilen overholder støjgrænserne.

I visse tilfælde foretager SBI en nærfeltmåling med en lydtryksmåler.

Har du spørgsmål til dette emne?
Du kan henvende dig til Bilteknisk Hotline. "

--
Mfh - Arne Lorenzen - FZS 600
www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=183